Escola pública laica pluralista.
L’escola Enxaneta és com la resta d’escoles públiques catalanes de titularitat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
L’escola s’ha d’entendre com un Servei Públic d’Educació a l’alumnat, les famílies i la comunitat en general i ha de comptar amb el màxim nombre de recursos humans i materials per garantir les millors eines educatives.
L’existència de característiques pròpies de l’espai escolar no vol dir que aquest espai sigui l’únic ni el millor per aprendre. Cal que es complementi amb altres contextos tan importants com la família i l’entorn proper. Tots hem de compartir la responsabilitat en l’ esmentat desenvolupament de les nenes i els nens.
L’escola ha d’estar compromesa amb l’avanç qualitatiu i l’eficàcia i, per tant, ha de treballar per fer evidents els trets que la identifiquen. Ha de proposar uns objectius de qualitat i eficàcia i els ha de complir a partir de l’autoexigència
L’escola Enxaneta com a escola pública, es declara laica i aconfessional, en tant que, tot i respectar la llibertat ideològica i religiosa de totes i tots els membres de la comunitat, aquesta i aquells qui la representen no prendran cap tipus de posicionament religiós o ateu, del qual se’n pugui realitzar cap tipus d’adoctrinament, proselitisme o sectarisme que discrimini a algun dels membres de la comunitat per aquestes qüestions. L’escola ha de tendir, per contra, a respectar i aprofitar aquesta diversitat cultural (ideològica i religiosa) per a l’enriquiment de la comunitat, essent conscient de les fortes influències que la cultura (com a tradició cultural i religiosa) majoritària pugui tenir a l’escola, en els aspectes més arrelats a la nostra societat.
Escola catalana i per tant, fomenta l’arrelament al país. La llengua d’aprenentatge i de comunicació és el català.
El català és la llengua d’aprenentatge de l’alumnat. La llengua castellana s’introdueix al cicle inicial i s’ha de garantir el coneixement de les dues llengües en finalitzar l’educació primària. La llengua anglesa, com a llengua estrangera, s’introduirà al cicle inicial.
El català és la llengua vehicular del centre : administració, reunions, avisos i comunicats.
Escola de tots i per a tots.
L’escola respecte la diversitat dels alumnes i l’acull com una experiència enriquidora. Considerem la coeducació, la no discriminació i les mesures per al tractament a la diversitat elements essencials per a l’educació dels nostres infants.
Escola democràtica que potencia la col·laboració, participació i el treball en equip.
A l’escola el material tant el fungible com el no fungible (llibres, material didàctic complementari, materials de consulta, llibres de lectura...), és d’ ús comú i socialitzat.
Escola activa. L’escola fomenta que els seus alumnes desenvolupin al màxim totes les seves capacitats a través de la seva participació activa en el procés d’aprenentatge en els espais compartits, en els tallers, en el treball per projectes, el treball per racons i les TIC aula.
Escola oberta a l’entorn
L’ escola comparteix projectes amb els infants de l’ EB municipal Coloraines i amb FUPAR i es relaciona amb la llar d’avis ( festa de la castanyada i visites a la llar).
Durant el curs 2006-2007 es va iniciar el treball de coordinació entre les dues escoles. Des d’aquesta coordinació han nascut projectes com l’hort, en col·laboració amb el FUPAR i la biblioteca i d’altres que es van generant de la pròpia dinàmica de treball dels dos equips educatius d’ Educació Infantil. |