Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d'altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
Els/les mestres portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d'un mestre a l'aula de manera que cadascú s'encarregui d'uns racons concrets.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.
PRIMER TRIMESTRE |
OBJECTIU |
GRUPS |
ACTIVITATS |
|||
RACÓ DE JOC SIMBÒLIC |
Desenvolupar la imaginació i afavorir el Joc simbòlic,l´autonomia personal i les relacions afectives. |
autònom |
Joc simbòlic a la caseta, la cuineta i taller d'eines |
|||
RACÓ DE MATEMÀTIQUES |
Donar a conèixer i manipular diferent material matemàtic. |
amb mestre/a |
Preguntes del Quinzet |
|||
RACÓ DE LLENGUA/BIBLIOTECA |
Afavorir la capacitat lectora i la manipulació i utilització del llibre |
amb mestre/a |
Explicació de contes de la biblioteca i dibuix |
Treball de grafomotricitat |
Treball del nom |
Postal de Nadal
|
RACÓ DE CONSTRUCCIONS |
Afavorir la capacitat creativa a través de la manipulació de diferents materials |
autònom |
Construccions de fusta |
Peces de punxes |
Duplo |
Cotxes |
RACONS DE P-3
SEGON i TERCER TRIMESTRE |
OBJECTIU |
GRUPS |
ACTIVITATS |
||
RACÓ DE JOC SIMBÒLIC |
Desenvolupar la imaginació i afavorir el Joc simbòlic,l´autonomia personal i les relacions interpersonals. |
autònom |
Joc a la caseta i cuineta,la botiga... |
||
RACÓ DE MATEMÀTIQUES |
Potenciar la capacitat de raonament i estimular processos lògics i matemàtics. |
amb mestre/a |
Sèries |
Numeració |
|
RACÓ DE LLENGUA |
Treballar aspectes de motricitat fina, a través d´exercicis digitals que donin a l´infant agilitat en el domini de la mà. |
amb mestre/a |
Lletra inicial del nom |
-Av. inicial nom - Aparellar nom-foto - Ident. nom correcte |
Repassar el nom Confeccionar el nom |
INFORMÀTICA |
Coneixement de l'ordinador i el ratolí | jocs d'ordinador amb el ratolí | programes educatius | programes educatius | |
GRAFISME |
Afavorir les habilitats motoras fines | autònom |
Repassar nom | Repassar diferents grafismes | jocs de grafismes i manipulació |
RACÓ DE CONSTRUCCIONS |
Afavorir la capacitat creativa i lògica a través de la manipulació de diferents materials. |
autònom |
duplo |
Maxi-coloredo |
Pius |
RACONS P-3
PERIODE ADAPTACIO ALS RACONS |
OBJECTIUS |
ACTIVITATS |
||
ESTRELLA BLAVA |
Conèixer la dinàmica del treball en grup petit. Donar a conèixer i manipular diferents materials. Restar asseguts a la cadira i no canviar de joc si no ho diu la mestra. |
Puzzles |
Cargolar |
Plastilina |
ESTRELLA VERDA |
Pius |
Cosir |
Rulos |
|
ESTRELLA VERMELLA |
Grafisme |
enfilar boles |
camells |
|
ESTRELLA GROGA |
Construccions fusta |
peces amb punxes |
Duplo |
|
ESTRELLA ROSA |
RACONS P-4
PRIMER TRIMESTRE |
OBJECTIUS |
GRUP |
ACTIVITATS |
||
RACÓ DE LA CUINA I LA BOTIGA,ELS COTXES I EL TALLER D'EINES (JOC SIMBÒLIC) |
Desenvolupar la creativitat I el joc simbòlic |
Autònom |
Joc simbòlic |
||
RACÓ DE L´ORDINADOR |
Utilitzar noves tecnologies per l´ adquisició de diferents aprenentatges |
Amb mestre/a -
|
Clics educatius |
||
RACÓ DE MATEMÀTIQUES |
Associar grafia -nombre Realitzar el seu traç realitzar activitats lúdiques realitzades amb el llenguatge matemàtic. |
Amb mestre/a |
Treball sobre grafia dels nombres jocs del domino, loto... Treball sobre el calcul, la numeració,la seriació... |
||
RACÓ DE LLENGUA/BIBLIOTECA |
Conferir paraules a partir de lletres |
Amb mestre/a |
Vocabulari joc d'ordenar històries
|
Fitxes de lecto escriptura |
Fitxes |
RACÓ DE CONSTRUCCIONS |
Afavorir la imaginació i la manipulació de materials de construcció |
Autònom |
Jocs amb peces de construccions i cotxes |
RACONS P-4
SEGON I TERCER TRIMESTRE |
OBJECTIUS |
GRUP |
ACTIVITATS |
||
RACÓ DE LA CUINA I LA BOTIGA, COTXES I TALLER D'EINES |
Desenvolupar la creativitat i el joc simbòlic |
Autònom |
Joc simbòlic |
||
RACÓ DE L´ORDINADOR |
Utilitzar noves tecnologies per l´ adquisició de diferents aprenentatges |
Amb mestra | Programari educatiu |
||
RACÓ DE MATEMÀTIQUES |
Associar grafia -nombres les quantitats i realitzar el seu traç. jocs matemàtics |
Amb mestre/a |
treball de seriació |
Fitxes de matemàtiques
|
jocs...colors, dominos... |
RACÓ DE LLENGUA/BIBLIOTECA |
Conferir paraules a partir de lletres |
Amb mestre/a |
Treball sobre els contes: lectura, dibuix, escriure títol, conèixer autors… |