El Montcauet Escola d'Educació Infantil

montcauetdireccio@hotmail.es
qrcode

Presentació

A la Llar d’infants El Montcauet treballem tenint com a eix principal a l’infant i el respecte a la seva individualitat, a les seves característiques i a les seves diferències particulars. Perquè creiem que l’etapa dels 0 als 3 anys és una etapa de vital importància per establir la base que farà que cada infant esdevingui una persona plena. També perquè creiem que, si es treballa bé, en aquesta etapa podem preveure i millorar molts entrebancs posteriors.
Procurem,doncs, que l’infant es desenvolupi d’una manera completa i harmònica creant un entorn de seguretat i previsible per ell a través de l’establiment de rutines. A nivell educatiu programem tenint en compte les competències que han d’assolir per poder entrar a l’etapa escolar amb pas seré i segur, coordinant-nos amb les escoles per tal de que el traspàs sigui natural i sense grans diferències.
Creiem que a aquesta edat el nen aprèn tot allò que ha vivenciat per això l’experimentació és la nostra eina de treball.
Treballem la socialització afavorint els sentiments de grup i de confiança en ells mateixos i en l’adult. Per que esdevingui un infant segur i autònom però també solidari i tolerant.
Per a nosaltres l’aprenentatge emocional és vital per tal de que l’infant desenvolupi tot el seu potencial per esdevenir una persona assertiva i que sàpiga resoldre els seus conflictes positivament. El treballem, doncs, tant per que sàpiga expressar els seus sentiments com perquè entengui el dels altres.
Estimulem les seves capacitats oferint-li el contacte amb molts i diversos estímuls per sembrar i obrir totes les seves possibilitats com a persona.
Treballem en contacte amb la natura i l’entorn per fer-los estimar la seva realitat. Procurem en tot moment que les festes tradicionals, les associacions diverses del poble i la riquesa cultural del nostre entorn estigui inundant l’infant per fer créixer les seves arrels i per tant el seu sentiment de pertinença a Gelida.
Com que creiem que som una prolongació i un ajut d’elles, treballem conjuntament amb les famílies per intercanviar experiències, tant des de l’AMPA com de l’escola de pares i altres activitats conjuntes.
Reforcem l’expressió i la comunicació com a primera formació de l’intel·lecte, per això és fonamental per nosaltres el llenguatge, tan l’oral com el plàstic com el musical i matemàtic.
Col·laborem en el pla d’entorn, amb l’escola de música i les altres escoles, perquè creiem amb la labor d’equip i en la xarxa educativa com a valor primer per formar d’una manera global.

Calendari escolar

PDF Podeu consultar el calendari complet fent clic aquí

Contacte: a8066000@xtec.cat | Web optimitzada per una resolució de 1024x768 | Realitzada amb programari lliure: Ubuntu Gedit Inkscape Xara Xtreme | Certificada
Valid HTML 4.01 Transitional