BREU HISTÒRIA DEL CAEP JOSEP POUS I PAGÈS

L'Escola Josep Pous i Pagès porta aquest nom a proposta de Na Maria Verdaguer, en reconeixe-ment a aquest escriptor català.

El setembre del 1981, estava construït l'edifici principal. L'Escola va començar la seva activitat de manera molt precària, hi mancava part de la plantilla, tot tipus de material, neteja després de les obres, però la voluntat era que havia de funcionar i així va ser després d'esforços de les persones que en aquell moment estaven treballant al Centre i amb l'ajut de tota la comunitat e-ducativa.

L'escola va entrar a formar part del grup d'Escoles d'Acció Especial, això va afavorir la ràtio, la dotació de material i l'accés i permanència del professorat. Actualment la denominació és: Col·legi d'Atenció Educativa Preferent, (CAEP).

El curs 1883-84, l'edifici del parvulari ja estava concedit però, no començava la seva cons-trucció. El nombre d'alumnes augmentava considerablement i estaven repartits per diferents indrets:

L'Escola, edifici principal.
Les aules especials a l'antic Col.legi del Bon Pastor
Les aules de Pàrvuls a la Parròquia del Bon Pastor
Les 4 aules Habilitades al carrer Dr. Ferran, que en el seu inici semblava l'embrió d'una nova escola però no va ser així.

Per Sant Jordi del 1983 es va publicar el primer número de la Revista Oreneta.

També va començar la construcció de l'edifici de parvulari: a la planta baixa les aules de pàr-vuls i al primer pis les aules especials i l'aula taller. El setembre del 1984 començava a funcio-nar. Aquesta construcció reduïa l'espai de pati que més tard s'ampliava per la part nord.

A les aules habilitades del carrer Dr. Ferran i després de molts debats, s'acordà que hi pas-saren tots els alumnes quan fessin 4t d'EGB.

A partir del curs 1986-87 s'iniciava la progressiva eliminació de les Aules Especials, que es consolidava el curs 1988-89. Es varen realitzar obres a fi d'encabir definitivament tots els alumnes al centre i eliminar les aules habilitades.

El febrer del 1991 s'inaugurava el gimnàs-pavelló. També es va construir l'aula per acollir els alumnes de P3, el setembre del 1991.

El Setembre del 1997, amb l'aplicació de la LOGSE, passava a ser escola d'Educació Infantil i Primària. Va acollir, durant un temps, alumnes d'ESO que seria l'embrió de l'actual IES L'Oli-var de Figueres.

L'Escola, des dels seus inicis, ha treballat tenint en compte la realitat del seu entorn, així que-da reflectit en tots els documents del centre. El treball que s'hi ha realitzat i es realitza, res-pon a la professionalitat de totes les persones que al llarg dels anys han format i formen part de la comunitat educativa de l'Escola.