insmontsacopa
       
Premis i projectes
 
Projectes
 
 2011-2012
 

volcandparkYOUNG VOLCANDPARK

1r Congrés Europeu d'Estudiants en Espais Volcànics Protegits

El Young Volcandpark ha estat un congrés adreçat als estudiants que viuen en territoris volcànics protegits. El seu objectiu principal ha estat reunir estudiants de primària i secundària per analitzar els problemes, els beneficis i el patrimoni natural del seu entorn. Les escoles i els instituts de la Garrotxa han estat treballant sobre el vulcanisme i el congrés. S'han plantejat qüestions i idees com ara com es relacionen els alumnes locals amb el seu entorn volcànic, quins avantatges o desavantatges té viure en una zona com aquesta, o què es podria millorar. Un grup d'alumnes del nostre institut, com a activitats del treball de recerca de 4t d'ESO, van elaborar fins a 4 itineraris per conèixer les característiques geològiques, naturals, paisatgístiques i d'ús humà del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Podeu veure el treball clicant el següent enllaç

Professorat responsable: Jesús Gutiérrez

Alumnat: Núria Calzas, Guillem Coromina, Jordi Galobardes, Nerea García, Ariadna Iglesias, Albert Nebot, David Lizardo, Jaume Prat, Mireia Pujol, Mar Reixach, Mireia Ribera, Alba Sánchez, Arnau Suñé, Aina Vidal i Maria Vilanova.

 
 
2010-2012
 

amb miradaAmb mirada matemàTICa

Després d'haver participat durant dos cursos el projecte Còrdova, Múrcia i Olot, una mica més a prop i seguint en la mateixa línia, hem format una xarxa de centres amb el projecte Amb mirada matemàtica el qual forma part del programa ARCE del Ministerio de Educación, i promou les xarxes de centres escolars que ja hagin participat anteriorment en un projecte d'agrupacions escolars.

En aquest nou projecte, hi hem participat els centres IES Los Realejos de Los Realejos (Tenerife), l'IES Bajo Guadalquivir de lebrija (Sevilla), L'IES Blas Infante de Còrdova, el SI Serra de Noet de Berga (Barcelona) i l'INS Montsacopa d'Olot (Girona)

Ha tingut una durada de dos cursos (2010-2012) en què s'han treballat les Competències Bàsiques de l'ESO dins l'àrea de Matemàtiques. Els alumnes dels centres implicats han estat comunicats mitjançant una xarxa social amb el professorat i han usat una gamma important d'eines Web 2.0 per a la generació de continguts i s'ha fet difusió de materials produïts i de l'experiència. La metodologia integradora ha facilitat que cada alumne desenvolupi els seus potencials.

També s'ha dut a terme una trobada amb tots els alumnes que han participat acitvament en totes les activitats, durant el juny de 2012 a Santiago de Compostel·la.

Tota la informació la podreu trobar a la Wiki del projecte http://conmiradamatematica.wikispaces.com

Professorat responsable: Montse Gelis i Vicenç Masdemont

Alumnat: Mireia Suñer, Arnau Abel, Albert Nebot, Marina Sánchez, Laia Coma, Pau Caballero, Bernat Ribó, Èric Yeste, Maria Vilanova, Sílvia Padrosa, Alicia Chamorro, Marc Casanova, Mireia Ribera, Sandra Soltillo, Marta Subirà, Robert Herrero, Helena López, Laia Soler, Anna Carrillo, Gemma Codina, Iria Colomé, Mar Reixach, Jordi Galobardes i Raquel Fernández.

 
2008-2009
 

La memòria de l'escola franquista

A partir d'una proposta del col·lectiu de cinema olot.doc i amb la participació de l'institut Montsacopa, es va organitzar un taller per tal de conèixer el món del documental des de diferents vessants: teòrica, tècnica, pràctica i de realització del producte final. El resultat és un documental conduït des d'olot.doc per Toni Herrero i des de l'institut per Jesús Gutiérrez.

Es tracta d'un projecte de memòria oral en el qual participen alumnes de 4t d'ESO d'aquest institut i que pretén recordar com eren les escoles durant la dictadura de Franco (de 1939 a 1975), especialment les de les primeres dècades, quan la repressió va ser més manifesta.

En el documental, quinze noies consulten diversos testimonis, la majoria d'ells avis de les mateixes alumnes, i també hi intervenen d'alguns especialistes que aporten la seva pròpia experiència. A partir de la informació aconseguida per mitjà de les entrevistes, es descobreix la metodologia de l'escola franquista, les penúries econòmiques i materials, la persecució del català, la influència de l'Esglèsia Catòlica i la por generada per l'autoritat del mestres.

Aquest documental és una lliçó de vida, de la vida que va tocar patir als nostres avis i àvies, que són els garants d'una memòria que no s'hauria de perdre mai.

Enllaç al documental: http://vimeo.com/11401561

Coordinació i direcció: Jesús Gutiérrez i Toni Herrero

Alumnat: Cristina Aulinas, Núria Canal, Laura Capdevila, Ada Carmona, Macarena Domínguez, Andrea Jiménez, Beatriz Jiménez, Lorena Jiménez, Tània Mesa, Berta Lluís, Sara Nicastro, Yaiza Quiroga, Mireia Rull, Lara Trias i Sira Vidal.

 
2008-2010
 

cormurolotCòrdova, Murcia i Olot, una mica més a prop

Durant els cursos 2008-09 i 2009-10 alumnes de l'IES Blas Infante de Còrdova, l'IES Poeta Sánchez Bautista de Múrcia i l'INS Montsacopa d'Olot van participar en un dels projectes organitzats en el marc de les Agrupaciones de Centros Educativos (ARCE) de la Subdirecció General de Cooperació Territorial depenent del Ministerio de Educación. Es tractava d'un programa que va promoure l'establiment d'agrupacions entre centres de diferents Comunitats Autònomes i va impulsar intercanvis entre centres i la mobilitat d'alumnes i professors, per tal de contribuir a l'adquisició i millora de les seves aptituds, no només en les competències, àrees, o temes en què se centrava el projecte, sinó també en la capacitat de treballar en equip.

Una de les prioritats del projecte va ser l'intercanvi entre els alumnes. Als intercanvis hi varen participar uns 25 alumnes de cada centre. La durada dels intercanvis va ser d'uns quatre dies i es van realitzar durant les festes significatives de cada ciutat: la Fiesta de los Patios de Còrdova (maig de 2009), la Fira de Sant Lluc d'Olot (octubre de 2009) i les Fiestas de Primavera de Múrcia (abril de 2010) .

Imatges de la segona trobada d'alumnes a Olot

Durant els dos anys de projecte es van dur a terme activitats molt diverses, alguna de les quals eren destiandes a fomentar i facilitar la relació entre alumnes i d'altres eren interdisciplinàries. Tot i el marcat caràcter multidisciplinar del projecte, les activitats matemàtiques van constituir un element important del projecte.

Tota la informació la podeu trobar a la pàgina web del projecte http://cordobamurciaolot.webnode.com/

Professorat responsable: Montse Gelis i Vicenç Masdemont

Alumnat: Arnau Abel, Gemma Codina, Coral Güell, Ariadna Iglesias, Helena López, Laia Luque, Bernat Ribó, Ada Sánchez, Marc Solé, Marta Subirà, Èric Yeste, Vanessa Carrillo, Neus Ferrer, Sílvia Padrosa, Mar Reixach, Gerard Roura, Marina Sánchez, Mireia Suñer, Anna Carrillo, Marc Casanova, Jordi Galobardes, Albert Nebot, Mireia Pujol, Sandra Sotillo, Arnau Vidal. Alimatou Waggeh i Robert Herrero.

 
2007-2010
 

Pla de llengües estrangeres

El departament d'anglès de l'Institut ha participat en el Pla experimental de llegues estrangeres i millora de la competència oral de l'alumnat amb el projecte Let’s Talk “ Millora de la competència comunicativa general de l’alumnat en llengua anglesa en especial incidència en les competències de producció, recepció i interacció oral

Aquest projecte s'ha aplicat durant el trienni 2007-2010. Tot el professorat d'anglès del centre hi ha estat implicat. Durant el curs 2008-2009 el centre ha tingut una auxiliar de conversa en llengua anglesa.

Durant aquest període s'han fet nombrosos vídeos orals i gravacions i els alumnes han representar diversos esquetxos en anglès.

L'institut també ha participat en la mostra de teatre en llengua anglesa que s'ha realitzat al Teatre Principal d'Olot juntament amb els altres instituts de la comarca.

 
 
 
 
Inici de pàgina