Gaudí's Biography
Amer

Artists' Page

Gaudí's Page

Antoni Gaudí i Cornet was born in Reus 25th June 1852, son of a craftman, who made cauldrons, provinent of a frarmer family from a little village Riudoms.

Gaudí was the little son of five brothers. He went school in Reus. 1873 he went to Barcelona to study architecture. He worked with some architects to help his family to pay his studies.

He began his careera with the Parc de la ciutadella project (an important parc in Barcelona).

Chronology of his works

1852: Antoni Gaudí i Cornet was born in Reus 25th June.

1873-1878: Began to study at the 'Escola d'Arquitectura de Barcelona'. He obtained the graduation 15th March 1878.

1878: Streetslichts' plaça Reial de Barcelona.

1881: Illumination project of Muralla del Mar, a Barcelona. Not done.

1882: Project of the Cellars for Eusebi Güell, a Garraf. Not done.

1883: Comença el projecte d'habitatges per al senyor Manuel Vicens, al carrer de les carolines, 24-26, de Barcelona. Casa per al marquès de Comillas, a Comillas ( Santander), coneguda com "El Capricho".

1884: Rep l'encàrrec de continuar les obres del temple Expiatori de la Sagrada Família a Barcelona, iniciades per l'arquitecte Francesc de Paula del Villar. Cavallerisses Güell, a les corts, Barcelona.

1886: Projecte de palau per el senyor Eusebé Güell al carrer nou, a Barcelona.

1887: Projecte per al Palau Episcopal d'Astorga (Lleó).

1888: Col·legi de les Teresianes, a Barcelona.

1890: Comencen els treballs a la colònia Güell a Santa Coloma de Cervelló ( Baix Llobregat, al costat de Barcelona).

1891: Casa "De las Botines", a Lleó.

1892: Projecte per a les missions Catòliques a Tànger. No realitzat.

1898: Casa Calvet, al carrer de Cesp, 48, a Barcelona.

1900: Finca Torre Bellesguard, a Barcelona.

Comencen les obres del Parc Güell, a la Muntanya Pelada, a Barcelona.

1904: Reforma de l'interior de la catedral de Palma de Mallorca. Remodelatge de la Casa Batlló al Passeig de Gràcia de Barcelona

1906: Comença el projecte de la Casa Milà, "La Pedrera", a Barcelon.

1908: Project hotel a Nova York, Not done.

1926: He dead 10th June in the Hospital de la Santa Creu, a Barcelona, after a Tramp knocked him down.