MANIFEST DE REBUIG A L'ATEMPTAT TERRORISTA PERPETRAT A MADRID
EL DIA 11 DE MARÇ DE 2004

MANIFEST REDACTAT PER LA COORDINADORA DE DELEGATS DE LA SES GERMANS VILA-RIERA DE CAMPRODON EN REPRESENTACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DEL CENTRE PER MANIFESTAR EL SEU REBUIG
A L'ATEMPTAT TERRORISTA PERPETRAT EN EL DIA D'AVUI A MADRID
PER PART DE L'ORGANITZACIÓ TERRORISTA ETA

Concentració davant linstitut

Els professors, pares, personal no docent i les alumnes de la SES Germans Vila-Riera de Camprodon expressant el sentir de tot Catalunya, volem manifestar la més forta repulsa a qualsevol tipus de terrorisme que hi hagi al nostre món.

A més a més, avui, però, ens sentim colpits per un acte terrorista que ens ha fet molt de mal a tots. Ha sigut a Madrid i ha pretès destruir la vida de moltes persones d'allà, però també ens ha destruït una mica la nostra. Tots hem sentit com si aquesta colla de terroristes haguessin volgut fer mal a cadascú de nosaltres. I no hem pogut evitar que ens vinguessin al cap altres actes vandàlics similars a aquest: l'atemptat d'Hipercor, el de la caserna de Vic, i tants d'altres que només han pretès segar la vida de persones innocents.

Aquesta sèrie d'individus h an posat diverses bombes a Madrid, en una estació de tren i en una hora punta, quan hi ha més gent, per matar indiscriminadament a tothom qui passés per allà i trencar així la vida, les il·lusions i les famílies. De persones senzilles, normals i corrents, treballadors que anaven a la seva feina, estudiants que anaven a les seves escoles, persones que anaven a comprar... que fa poc vivien i ara han mort per l'odi i l'actitud miserable d'una colla d'assassins.

Un moment del parlament

Els parlaments continuen

Estem en contra de l'assassinat. Estem en contra de la guerra i el terrorisme. Ho diem sense embuts. No volem que aquesta colla de fanàtics i assassins visquin entre nosaltres. No volem que parlin en nom nostre. No volem que ens representin ni que justifiquin cap idea política amb més morts ni actes terroristes. Prou terrorisme, prou assassins! Prou de barbaritats!

Nosaltres estem a favor del diàleg. Diàleg sense armes. Diàleg amb arguments, amb paraules i compromisos sincers. Ningú, per molt poder que tingui o vulgui tenir, pot decidir sobre la vida de les altres persones, sobre les seves il·lusions, els seus projectes, les seves idees... Ningú pot violentar un altre a pensar d'una manera o altra, a decidir què ha de fer o què no ha de fer.

Avui, nosaltres també sentim el dolor que fereix els homes i les dones de Madrid. El dolor de la pèrdua d'una persona estimada, el dolor de la impotència davant del fanatisme d'un grapat d'assassins sense cap escrúpol ni cap sentiment.

Avui, també, nosaltres sentim el dolor de la pèrdua de tantes vides humanes innocents. Sentim el dolor dels que ara es troben entre la vida i la mort als hospitals, ferits per l'atemptat. Dels que viuen el desconcert d'haver-se trobat al bell mig d'un caos com ha sigut aquest, provocat per bombes que només volen matar i destruir.

Els representants de la junta de delegats llegeixen el manifest

"Imagine" de John Lenon
clou el manifest

Per això ens sentim solidaris amb el poble de Madrid, amb la seva gent, amb els que han patit les desgràcies de l'atemptat; amb els seus familiars que ploren desconsoladament de ràbia, de dolor i d'impotència. Amb tots els homes i dones de bona voluntat que se senten colpits i frapats per aquesta atrocitat.

Per això, i aclaparats encara pel dolor i el desconcert d'aquesta crueltat, manifestem, una vegada més, que estem en contra d'aquest i de qualsevol acte terrorista,

que volem que el terrorisme desaparegui d'una vegada per sempre i que se substitueixin aquestes organitzacions destructores i devastadores per una taula on hi càpiguen totes les persones de bona voluntat, dialogants i comprensives de les diferències sense exclusió i d'una fraternitat que no té límits ni té fronteres.

Amb el nostre silenci, amb la nostra paraula, amb el nostre gest manifestem, una vegada més, que volem la pau, ara aquí i a tot el món.

Camprodon , 11 de març de 2004.

Al final es fa un recull de signatures on es manifesta el rebuig a títol individual.
S'enviaran a l'ajuntament de Madrid