El diari "El Periódico" visita el centre
Els alumnes de 2n d'ESO fan el seu diari

(novembre 03)

L'objectiu d'aquesta activitat era posar en contacte els alumnes amb la dinàmica que comporta l'edició d'un diari.
L'activitat es va desenvolupar en dues sessions:
Durant la primera, més expositiva, els alumnes van veure com funciona i com s'edita "El Periódico" amb l'ajut d'un vídeo comentat. També es va preparar el pla de treball amb mires al macrojoc que es desenvoluparia a la propera sessió.

Un moment de l'explicació

Un altre moment de la xerrada

La segona sessió va portar el desenvolupament pràctic de l'edició d'un diari.
Durant els dies previs al macrojoc, els diferents grups van anar preparant les diferents notícies que omplirien les planes del seu diari (espectacles, cultura, nacional, internacional, esports...).
Arribat el dia, les diferents notícies van anar omplint totes i cadascuna de les planes. Un grup de reporters gràfics i un altre grup d'edició van acabar de donar-li forma.
Va ser una activitat d'allò més interessant i que contribuiria, sens dubte, a agafar pràctica cara a a l'edició de l'Esquitx, el nou full informatiu que trimestralment, editarà l'institut.

...
.

Heus aquí la portada i la contraportada del diari