Projecte Fènix 06/07
Opinen els alumnes · Consumòpolis

Objectius

Donar resposta a les necessitats educatives de l'alumnat amb una atenció individualitzada que afavoreixi la seva integració escolar per tal que assoleixin les capacitats i les competències bàsiques per acreditar l'ESO.

Afavorir l'adquisició de les habilitats socials necessàries per la seva integració tant social com laboral.

Afavorir el contacte amb la realitat del món laboral així com adquirir coneixements bàsics i manipulatius de les professions que tastin a les empreses col·laboradores (normes de seguretat, nomenclatura de material, terminologia específica, etc.).

Afavorir l'autoestima, la responsabilitat i l'autonomia personal.

Currículum

El currículum està agrupat en tres blocs:

Integrats amb el seu grup classe fan 5 hores corresponents a crèdits variables. Aquestes hores les imparteixen el professorat corresponent de l'equip docent de 3r. d'ESO.

A l'aula oberta fan 10 hores corresponents a les àrees instrumentals, socials, experimentals i tecnologia, tractades de manera globalitzada similar a una ACI col·lectiva (avaluada setmanalment per tal d'adequar-la a les necessitats i evolució personal de cada alumne/a d'una manera globalitzada). També fan 3 hores corresponents a desenvolupament personal i orientació. Aquestes hores les imparteix la professora tutora del grup a l'aula pròpia i a l'aula d'informàtica.

12 hores fora del centre en empreses dels sis municipis que estan adscrits al centre.

Marc legal

Conveni dels Ajuntaments d'Hostalric, Massanes, Sant Feliu de Buixalleu, Riells i Viabrea, Breda i Fogars de la Selva amb el Departament d'Educació signat el curs 2006-07.

Instruccions-normativa de Centres d'Educació Secundària d'inici de curs del Departament d'Educació curs 2006-07 (Atenció a la diversitat. Aules Obertes).

Aprovació del Claustre de l'IES Vescomtat de Cabrera i del Consell Escolar.

Perfil de l'alumnat

Alumnes de 2n. cicle amb problemes molt greus de conducta en l'àmbit escolar i/o amb mancances significatives en els seus aprenentatges, dificultats d'aprenentatge per desmotivació greu vers les activitats escolars, baix nivell d'autoestima, tendència a l'absentisme, per a qui no han estat suficient les mesures ordinàries d'atenció a la diversitat del nostre centre (ACI parcials o totals, agrupaments flexibles i reduïts, ...).

Adscripció

1. Proposta d'alumnat feta per la Junta d'Avaluació a final de curs o durant el curs a proposta de l'equip docent.
2. Resolució d'acord de la Comissió d'Atenció a la Diversitat previ informe de l'EAP.
3. Reunió de pares i alumnes amb el professor/a coordinador/a i/o equip directiu (juny/juliol) per informar-los.
4. Si estan d'acord, signatura dels compromisos que adquireixen l'alumne/a i la seva família al ser inclosos en el projecte, que es concreten en el document de col·laboració de pràctiques formatives.

Curs 06-07

Aquest curs és el primer en funcionar el projecte Fènix. De manera excepcional, els alumnes del projecte són alumnes de 3r. d'ESO. Són 6 alumnes i tots són nois.