Estada a l'empresa 06/07

Estada a l'empresa

Sota aquest nom s'inclou un projecte que es s'està duent a terme al nostre centre des de ja fa uns quants cursos. La professora encarregada del projecte és la Maria Gubert, que com ja sabem tots és professora de física i química a més és la coordinadora de Medi Ambient.

En primer lloc us volem informar del que significa exactament estada a l'empresa: és una activitat que realitzen els alumnes de 1r de batxillerat, de forma voluntària i només els que suposadament passaran a 2n de batxillerat. Aquests tenen l'opció de fer una estada a una empresa per tal d'aprendre directament des del món laboral i adquirir informació complementària útil per enfocar el propi projecte de futur acadèmic i professional. L'estada a l'empresa equival a dos crèdits de lliure elecció que els serveixen com a optativa de dues hores pel 2n de batxillerat.

Hem entrevistat alguns d'aquests alumnes perquè ens facin 5 cèntims de la seva experiència.

Els/les alumnes entrevistats són: Helena Castellà, Marc Donoso, Laila Oliveras, Anna Caparrós, Júlia Gonzàlez, Ferran Iglèsias i Cristina López.

1. A quina empresa vas estar, de què feies i durant quant de temps?

Helena: Vaig anar a Radio Marina. La feina que em va tocar realitzar era senzilla: escrivia i parlava per la ràdio. Vaig estar en aquesta empresa durant tres setmanes.

Marc: A la ICI, que és una empresa d'aquí a Hostalric. Com que sóc del batxillerat tecnològic la Maria em va buscar una empresa que realitzés tasques relacionades amb la tecnologia. Si mai acabo alguna carrera d'enginyeria m'aniria molt bé per a treballar: hi seriosament. Vaig estar allà a les oficines realitzant diverses tasques administratives. Durant tres setmanes a finals de juny.

Laila: A Marineland, amb els lloros. Si heu visitat Marineland sabreu que hi ha molts animals i per tant moltes seccions. Hi ha cuidadors que s'ocupen d'una secció concreta i viuen i es desviuen per aquests animals. Més que un treball per ells és una diversió. A mi em va tocar la dels ocells i concretament, els lloros. Com tots els meus companys la meva estada es va realitzar a finals de juny i va durar, en el meu cas, 15 dies.

Anna: A mi em va tocar l'Hospital Dr. Josep Trueta, de Girona. Durant la meva estada vaig voltar una mica per l'hospital i vaig anar a diferents seccions: Vaig estar una setmana al departament de pediatria. tres dies als neonats; i la resta de l'estada, a cirurgia: operacions (urologia), neurologia i maternitat. La meva experiència va durar dues setmanes. Treballava pel matí de 8 a 3. Juntament amb les meves companyes, agafaven el tren ben d'hora per estar a les 8 a l'hospital i després un autobús que ens portava a l'hospital.

Júlia: A la guarderia d'aquí a Hostalric. Ajudava a les professores a entretenir els nens. Hi vaig "treballar" durant 2 setmanes. Va ser molt intens.

Ferran: A la biblioteca d'aquí a Hostalric. La meva feina consistia en ajudar la bibliotecària a ordenar els llibres i també a classificar: los. També vaig tenir contacte amb els usuaris de la biblioteca. Suposo que com tots, la meva estada va ser de 2 setmanes

Cristina: Vaig estar treballant a Marineland ( Palafolls) i la meva feina consistia en organitzar el control i neteja de la cuina. També era la responsable de fer el seguiment de l'espectacle dels dofins i els lleons marins. Havia de controlar la seva alimentació i alhora la seva motivació.

2. Et va ajudar pel treball de Recerca que tenies pensat fer el curs 2006/07?

Helena: No, el tema del treball era molt diferent del que vaig fer a la ràdio.

Marc: No, no tenia res a veure amb el meu treball de recerca.

Laila: Sí que et pot ajuda

Anna: Sí, entre els metges i la ludoteca de l'hospital, la gent em va ajudar molt també.

Júlia: No, el vaig fer d'una altra cosa.

Ferran: La veritat és que no. Pel treball de recerca no. Però és una experiència molt positiva i recomanable.

Cristina: Sí, ja que vaig obtenir molta informació relacionada amb el món dels dofins. I també gràcies a l'estada a l'empresa vaig poder ampliar el meu treball de recerca i anar a Tenerife per poder treballar i connectar directament amb els dofins i els autistes Aquesta ciència rep el nom de dofinoteràpia en autistes.

3. Recomanaries fer l'estada a l'empresa?

En aquesta pregunta la resposta ha estat la mateixa per tots set. Sí. Els ha agradat molt l'experiència i la recomanen a tots els alumnes que tinguin pensat fer batxillerat.

4. Quan hagis cursat tots els estudis necessaris, t'agradaria treballar allà?

Helena: Potser sí. Però m'agradaria treballar en una ràdio més important que ràdio marina.

Marc: Sí, per què no?.

Laila: I tant. Però potser en alguna altra secció tot i que s'agafa estimació pels animalets.

Anna: Sí. La meva idea és acabar la carrera de medicina i per tant m'agradaria treballar de metgessa.

Júlia: La veritat és que no. No volia anar allà. Volia anar a una ràdio, però estava ocupada ja.

Ferran: Sí. Totes les experiències són bones.

Cristina: Sí, ja que des de sempre m'han apassionat el món dels dofins i concretament tinc pensat tornar repetint l'experiència aquest estiu a Marineland.

Font: I és clar, núm. 32

~

Alumnes de l'IES que fan l'Estada a l'Empresa durant el curs 2006-07:

ALUMNE/A

MODALITAT