Carlos Garcia
Estudia per a ser Mestre d'Educació Primària a la Universitat de Girona (UdG)

Estudiant per ser mestre d'educació primària

Quan un es para a pensar en el seu futur, no s'imagina on acabarà i on el portarà el destí. I ara aquí estic, a la Universitat de Girona estudiant per a Mestre d'Educació Primària. Després de molt pensar-hi, finalment em vaig decidir a ser mestre que no és el mateix que fer de mestre. En això vull dir que ser mestre és treballar en la professió amb les competències i requeriments d'un mestre però per vocació. Algú que té vocació de mestre és empàtic, és a dir, que sap posar-se en el lloc dels nens en qualsevol situació. Per tant, a mi el que m'agradaria un cop acabada la carrera, donant classe, seria poder treure el millor de cada alumne i motivar-los a aprendre i comprendre el món: aprendre és divertit.

Des d'aquí es troba a faltar molt l'IES, un dels principals motius és perquè allà hi havia més tutories individuals i els mestre estaven més pendents de nosaltres i del nostre rendiment acadèmic. Però, en fi, ens fem grans i estem a la universitat, on cadascú ha de valer-se per si mateix.

Com és l'estructura de la UdG? La UdG consta de quatre zones: El Barri Vell, on trobem la Facultat de Lletres, la facultat d'Educació i Psicologia, la Facultat de Turisme, el Rectorat i la Biblioteca Barri Vell. També trobem Montilivi format per quatre edificis politènics, la Facultat de Ciències, la Facultat de Dret i la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, també hi ha la zona esportiva i la biblioteca. Hi ha la zona centre on solament hi ha la Facultat de Medicina i per últim hi ha l'edifici del Mercadal on hi ha la Fundació d'Innovació i Formació de la UdG.

Educació Primària a la UdG: La carrera consta de 4 anys. Aquest primer any, per exemple, té 5 mòduls que proporcionen a l'hora un número de crèdits: Aprenentatge i Desenvolupament de la Personalitat (ADP), Ciència, Salut i Sostenibilitat (CSS), Llengües i Competències Comunicatives (LCC), Societat, Família i Escola (SFE), Organització Sistemàtica i Anàlisi de Contextos (OSAC). Cada mòdul es divideix en unitats formatives que es duen a terme en un temps determinat durant el curs.

A OSAC es realitza l'estada a l'escola. Durant aquest primer any de carrera es fan 3 setmanes d'estada a l'escola dividides durant el curs. L'estada a l'escola es pot realitzar al centre que cadascú vulgui. Recomano molt aquesta estada perquè per algú que es vol dedicar a treballar de mestre, començar a tractar amb els nens i anar acostumant-se a la seva manera de fer, és molt reconfortant i t'omple molt com a persona.

Pla Bolonya a la Universitat: El pla Bolonya és un pla d'homologació de l'educació a Europa. Es vol igualar el pla d'estudi a les universitats d'Europa per a ser capaç de convalidar i anar a qualsevol lloc de la Unió Europea, i treballar o estudiar per a tenir les competències i els requeriments necessaris. Per fer el pla, es requereix el nivell B2 d'anglès. A Espanya s'ha afegit s'ha afegit un any més que a la resta d'Europa, es demana més treball en grup i igualtat d'hores de treball a casa i a la universitat treballant a partir de crèdits. S'ha volgut innovar l'educació a Europa però en part ha sortit tot bastant desorganitzat.

Espero que us hagi servit la meva informació i que la majoria arribeu a la universitat, perquè us ajudarà molt de cara al futur i amb esforç tot és possible si us ho proposeu. Records als professors i tota la gent de l'institut.

Carlos Garcia Zarco
Gener 2011

Educació Primària a la UdG
Ex-alumnes, des de la universitat