Departaments

© INS Vescomtat de Cabrera

Berlín 2013
Alumnes de batxillerat aprofiten les vacances de Setmana Santa

Durant aquesta Setmana Santa, un grup d'alumnes de primer de batxillerat A i B vam decidir passar 4 dies a Berlín, una ciutat plena de història i, a la vegada, molt moderna.

Volíem visitar tot el que poguéssim amb els pocs dies de què disposàvem; per això vam decidir contractar un guia turístic, per no perdre'ns res. El dia que ens van fer aquesta visita guiada, vam visitar molts monuments i edificis, com la Cancelleria alemanya, el Reichstag, el parc Tiergarten, la Porta de Branderburg, la Pariser Platz, l'Acadèmia de les Arts, el Monument a l'Holocaust, el Checkpoint Charlie i finalment l'Illa dels Museus on vam poder visitar el famós Museu de Pérgam. Durant aquest tour vam poder anar veient els carrers de Berlín, escoltant la seva història i contemplant diferents trossos que encara queden del Mur de Berlín. També vam visitar el camp de concentració Sachsenhausen, escoltant la seva terrible història.

La ciutat estava nevada i amb unes temperatures molt baixes, encara que per sort aquests dies va fer sol. La temperatura entre -10ºC i 0ºC, i fins i tot va arribar a -17ºC en els moments més freds de la nit.

Per poder comunicar-nos amb els alemanys vam utilitzar l'anglès. Sobre la fama que els alemanys i les alemanyes són molt freds, hem de dir que és veritat, però també és cert que si els demanes ajuda són molt atents i amables. Finalment, puc dir que vam gaudir molt d'aquest viatge. I al ser tots molt amics ens ho vam passar molt bé, vam menjar salsitxes de Frankfurt i a tots ens va encantar la ciutat.