Dia de la Ciència'06

El passat dimecres 15 de novembre de 2006 ha estat el dia internacional de la ciència. El nostre centre no s'ho ha volgut perdre i ha realitzat una petita exposició a l'entrada de l'institut per tal de commemorar aquest important dia.

Els alumnes de 2n, que han estat molt treballadors, ens han posat un "observatori" a l'entrada de l'institut, tot acompanyat per uns pòsters explicatius, amb les fases lunars, els eclipsis de sol i de lluna, i una mica d'història de la ciència. També ens han fet uns pòsters i un mòbil del Sistema Solar. Aprofitant el dia de la Ciència ens han exposat que Plutó ja no és un planeta, perquè és massa petit i no s'ajusta a les característiques planetàries. A més a més, han representat en unes cartolines els signes del zodíac; algunes missions de la NASA i la ESA; un joc de l'univers; i una petita explicació d'alguns astronautes, filòsofs, matemàtics,...; els nois i noies de 2n D han fet una roda dels aliments, i uns pòsters explicant-nos les etiquetes dels aliments, la funció dels mateixos i les malalties que es poden agafar per no fer una dieta equilibrada.

Els alumnes de 3r d'ESO ens han fet uns tríptics sobre la bulímia i l'anorèxia , dos temes molt interessants i que malauradament estan de moda a l'actualitat. També han reflectit temes relacionats amb la salut i la higiene.

Els del 4t C han fet tres tècniques de separació: Decantació, Filtració i Destil·lació, tot posant el nom dels estris que es necessiten per portar-ho a terme. I ja per acabar, la resta dels alumnes de 4t, han ajudat a penjar-ho i muntar-ho tot, i alguns alumnes han fet uns pòsters del dia de la Ciència (fent referència a l'astronomia) i uns eslògans per APROPAR-NOS A LA CIÈNCIA.

Webs de ciència · Setmana de la ciència · Dia de la ciència a les escoles