Activitats per a la gent jove a la Bisbal

Alumna encarregada d'aquesta secció: Anna Mas

Cap de Setmana Mogut

Aquí a la Bisbal un cap de setmana no es pot fer gaire res per un divertir-se, ja que no tenim cap lloc pel jovent, com cinemes o discoteques o bars musicals. Però hi ha èpoques en què es posa un envelat al passeig on es fan diverses activitats.

Hi ha altres activitats a part d'aquestes, són les que quasi tothom fa el cap de setmana, com: anar a passejar el gos, que durant la setmana quasi no hem vist per culpa de la feina o anar a veure els partits de futbol que fan el dissabte i el diumenge al poble, mentre escoltes les xerrades o crits que fan els juvilats quan veuen el partit i comenten les jugades. També pots aprofitar per anar a veure els parents llunyans, perquè no diguin que no els anem a visitar mai. En canvi les mestresses de casa sense ser monòtones aprofiten per acabar la neteja de casa que durant la setmana no han tingut temps de fer mirant les teleseries. En fi, que la majoria de la gent cada dia s'està fent més avorrida.

Carnestoltes a l'Envelat

Aquest carnaval es va fer un ball el divendres 27 de febrer, a la nit. També hi va haver un ball molt popular "El ball de la dona " en el qual les dones es disfressen i han d'anar a buscar homes per a ballar sense ser reconegudes, i un altre dia es fa al revés: "el ball de l'home" llavors és al contrari.
Hi ha unes normes bàsiques en aquests balls i són:

• No es pot treure la màscara fins al final del ball, després no es pot fer burla dels altres.
  • S'ha de treure a ballar a la parella que trobis apropiada, no perdis el temps, la festa s'acaba depressa.
  • No beguis gaire, pots tenir accidents importants dins de l'envelat. No volem que et facis mal.

Podriem estar fins demà posant normes per la gent que va a aquestes festes.

[Portada de la Revista]