5-11-99

Ensenyament retirarà el projecte per ampliar l'institut de la Bisbal i en construirà un de nou

PUNT DIARI. dimarts, 9 de novembre de 1999

S'ha aceptat la petició consensuada de la comunitat educativa local

JORDI GAMERO

La Bisbal d'Empordà.- El Departament d'Ensenyament s'ha compromès a retirar el projecte d'ampliació de l'institut de secundària de la Bisbal i encarregarà la redacció d'un projecte per construir un nou centre, tal com reivindica la comunitat educativa local. Una comissió municipal va reunir-se divendres amb el director general de Centres Educatius, Emili Pons, que va comprometre's a encarregar el projecte el primer trimestre del 2000, amb l'objectiu que les obres comencin el 2001. La Bisbal ha estat l'única població de Catalunya que ha rebutjat un projecte de millora d'Ensenyament.

La reunió de divendres es va celebrar poc després que l'alcalde de la Bisbal, Ramon Romaguera, enviés a Ensenyament una carta consensuada amb la totalitat del consell escolar municipal sol·licitant la retirada del projecte d'ampliació de l'institut i reclamant la construcció d'un nou centre. A la trobada també hi va assistir, Àngel Guirado, delegat d'Ensenyament a Girona. Per part de l'Ajuntament i la comunitat educativa local hi van assistir l'alcalde; els regidors Antoni Gustems i Dolors Molina; l'arquitecte municipal; el director de l'IESI, Xevi Codolà; juntament amb Pitu Xifre, president de l'AMPA del CEIP Joan de Margarit i Dolors Fuster, presidenta de l'AMPA de l'IESI.

En el decurs de la trobada, Pons es va comprometre a retirar l'actual projecte i estudiar la proposta plantejada per la comunitat educativa de la Bisbal. Per aquest motiu, va anunciar que el primer trimestre de l'any vinent treurà a concurs l'adjudicació per a la redacció del projecte, amb l'objectiu que les obres puguin començar el 2001. Pons va manifestar que s'estudiarà si el nou equipament educatiu es construirà de nou o s'aprofitarà l'estructura de l'actual institut, bé reformant-lo o enderrocar-lo completament. Pons va dir als assistents que la Bisbal ha estat la única població de Catalunya que ha rebutjat un projecte de millora dels equipaments educatius. L'alcalde, Ramon Romaguera, no va fer ahir cap valoració sobre la trobada i va assegurar rotundament que en sabia res i que no havia assistit a cap reunió.

La comunitat educativa local va fer front comú per reclamar a Ensenyament el nou institut. A la carta que van adreçar a.Ensenyament es posava de manifest el posicionament unànime del consell escolar amb relació a la globalitat de l'actuació prevista a la zona escolar, actualment compartida per primària i secundària. En l'escrit es deia que no s'havien avaluat suficientment les propostes alternatives i els suggeriment que els usuaris directament implicats havien plantejat. També es posava de manifest la preocupació dels pares del CEIP Joan de Margarit per la manca de notícies sobre les solucions a l'estat de desprotecció en què queden els alumnes després de les cessions i edificacions feta per l'Ajuntament.

Precedents (història de l'Institut) Calendari de mobilitzacions puja