20-10-99

El Consell Escolar Municipal fa front comu

PUNT DIARI. dimecres, 20 d'octubre de 1999

El consell escolar fa front comú per reclamar la construcció d'un nou centre de secundària a la Bisbal

JORDI GAMERO

La Bisbal d'Empordà.- La comunitat educativa de la Bisbal ha fet finalment un front comú per reclamar a Ensenyament la contrucció d'un nou institut darrera l'actual centre de secundària i oposar-se a l'ampliació proposada. Els representants de les associacions de pares i mares i els responsables dels claustres de l'IESI la Bisbal, el CEIP Joan de Margarit, el CEIP Mas Clarà i el col·legi Cor de Maria han acceptat la proposta que el mes passat va fer l'alcalde, Ramon Romaguera - independent del PSC - i han subscrit una carta que ahir va enviar l'alcalde a la delegació d'ensenyament a Girona i a la direcció general de Centres Docents.

En les cartes es posa de manifest el posicionament unànime del consell escolar amb relació a la globalitat de l'actuació prevista en la zona escolar, actualment compartida per primària i secundària. En l'escrit es diu que tot i ser una actuació coherent sobre el plànol, perquè queden clarament delimitades les dues zones, no s'han avaluat suficientment les propostes alternatives i els suggeriments que els usuaris directament implicats i els seus representants han plantejat. Així mateix, es posa de manifest la desconfiança del CEIP Joan de Margarit, ja que fins al moment la comunitat educativa del centre no té notícies de les solucions possibles per a l'estat de desprotecció en què queden, segons ells, els alumnes després de la cessió de terrenys i edificacions feta per l'Ajuntament. També es recull la preocupació de l'IESI pel fet que el projecte s'ampliació parla d'un centre de quatre línies d'ESO i tres de batxillerat, en lloc de 5 i 4, respectivament, com és ara. També es recorda que el juliol de 1997 ja es va demanar a Ensenyament la conservació del grup 2 del Joan de Margarit i la substició del grup 1, juntament amb la construcció d'un edifici de secundària.

Els membres del consell escolar exposen: "Considerem que no és massa tard per plantejar la situació ja que el retard de tot el procés general ens ha fet comprovar la manca d'interès per complir els terminis i les actuacions que en un principi es preveien en el mapa escolar de Catalunya, de les quals hem constatat canvis importantíssims a la nostra població"

Precedents (història de l'Institut) Calendari de mobilitzacions puja