5-10-99

Ensenyament avisa que canviar el projecte de l'IES de la Bisbal allargarà tot el procés

PUNT DIARI. dimarts, 5 d'octubre de 1999

Pons demana a l'alcalde que no jugui amb la població

NÚRIA ASTORCH

Sant Feliu de Guixols.-El director general de Centres Docents d'Ensenyament, Emili Pons, està disposat a revisar el projecte previst per a l'institut de la Bisbal en el sentit de canviar l'ampliació per la construcció d'un centre nou, però ha advertit que això suposarà reiniciar el procès i , per tant, més temps d'espera. Pons va demanar a l'alcalde de la Bisbal, Ramon Romaguera (PSC), que deixi de "jugar amb la població". El director de Centres va entrevistar-se ahir amb representatnts de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols.

El director general de Centres Docents va declarar ahir que el seu departament no ha rebut, per ara, cap comunicat oficial per part de l'Ajuntament de la Bisbal o de qualsevol altra instància educativa d'aquest municipi demanant un replantejament del projecte previst per a l'institut. "si en algun àmbit, el projecte que fins ara havia semblat bé a l'Ajuntament, ha deixat de semblar-ho, seria oportú que se'ns manifestés d'aquesta manera i, per part nostra, trobaran tot el diàleg i tota la voluntat per buscar una altra solució", va manifestar Pons. No obstant aixó, el director general de Centres va demanar a l'Ajuntament de la Bisbal que "si vol anar per una altra via, que ho digui perquè el que no pot fer és anar jugant amb la població".

A més, va advertir que modificar el projecte previst representarà reiniciar tot el procés: "Si en comptes d'una ampliació, s'hagués d'anar per fer un IES nou, tota la feina que s'ha fet fins ara, la redacció d'un projecte en condicions, i tenir-lo a punt per treure'l a licitació, no serviria per a res i s'hauria de fer de cap i de nou". Pons va subratllar que el projecte d'ampliació sortirà a licitació l'endemà que el consistori bisbalenc li comuniqui la cessió del solar.

En l'últim ple municipal que es va celebrar a la Bisbal, en què es va aprovar la cessió formal dels terrenys per a l'ampliació de l'institut, l'alcalde Ramon Romaguera, va qualificar aquesta actuació de "nyap" i va fer una crida a la comunitat educativa de la ciutat per reclamar la construcció d'un centre de secundària nou. Dos dies després, l'Associació de pares i mares d'alumnes (AMPA) del col·legi Joan de Margarit de la Bisbal -escola que estarà afectada per les obres d'ampliació de l'IES- va rebutjar públicament l'ampliació de l'IES i va donar suport a la iniciativa de l'alcalde.

Acompanyat del delegat d'Ensenyament a Girona, Àngel Guirado, el director general de Centres es va entrevistar ahir amb representants de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols per tractar de les propostes que ha fet aquest organisme per solucionar la falta de mà d'obra qualificada que afecta diversos sectors de l'economia gironina.

Precedents (història de l'Institut) Calendari de mobilitzacions puja