Entrevista al professorat

La resposta de l'Anna Prujà

Quines asignatures ensenyes? Quina t'agrada més ensenyar i per què?

-Llengua i literatura catalanes. M'agrada molt fer literatura perquè és l'especialitat que vaig triar la carrera.

T'identifiques com a bon professor? I per què?

-Em preocupo per ser-ho, però en tot cas això no sóc jo qui ho haig de respondre.

Creus que les teves classes són interesants? Per què?

-M'he preocupat d'anar millorant i anar-me posant al dia (cursets,...)

Què opines sobre l'actitud dels alumnes? Com els controles? Quin tracte tens amb ells?

-M'agraden i m'ho passo bé amb ells. El control es fa a partir de les proves i el seguiment que en fas. Hi ha també sempre l'actitud de l'alumne. Si parlem de control disciplinari segueixo el que marca el centre. Penso que el més important és tenir clar que a classe hi ha persones, no pas alumnes

Què opines de l'ESO?

-La meva actitud és totalment negativa i crítica. És un caos total. Ha estat negativa per alumnes i professors. Ha suposat un canvi important en la nostra actitud i que ens afecta: no venim a treballar contents com abans.

Què opines sobre l'institut(el seu aspecte, organització, actitud...)? Què canviaries de l'institut?

-L'Institut pateix el problema de l'ESO. Abans era un balneari, ara és molt caòtic sobretot perquè no tenim edifici. Només cal que penseu que vuit-cents alumnes fan gimnàstica en un trosset de pati. És una situació inadmissible. Penso que la junta directiva hi pot fer ben poc davant les infraestructures que tenim i el fet de ser seixanta professors.

Fas algun altre servei a l'institut? Per què i quin és? Comenta'l.

-El control del menjador escolar

Ets tutor d'alguns alumnes? És difícil, comporta problemes i per què?

-No, perquè són alumnes de BUP i tenen les coses més assumides i clares.

Ara que hi ha tants professors, quina relació o ambient hi ha entre vosaltres?

-Hi ha menys relació però per sort l'ambient no és negatiu (fora d'alguns casos molt concrets).

Tens alguna anècdota que t'hagi passat abans a l'institut, o amb un alumne, o amb un altre professor o director, ens l'explicaries?

- No

Has estat en algun altre institut abans? Ens pots fer cinc cèntims de com era? Quina diferència hi ha amb el que estàs ara?

-Fa molts anys que treballo en aquest institut. Abans havia treballat a Barna però a les afores (Badalona / Stª Coloma).
La ventatja està en el fet que eren centres petits, com abans el de la Bisbal, i tot és més fàcil de fer funcionar.

Has tingut alguna altre professió abans de ser professor? Quina era? Ens la comentaries?

- No

Ens podries comentar alguna diferència entre les escoles o instituts del teu temps amb els d'ara?

-La massificació i la concentració de molta gent mai no és bona. Repercuteix en el nivell d'ensenyament i és negativa tant pels alumnes com pel professorat.
Hi ha un tipus d'alumnes que no haurien d'estar als centres. Haurien de rebre un altre tipus d'ajuda que aquí no els podem oferir.
El BUP podia tenir aspectes criticables però era un programa que tenia o li veies un sentit i tenia una finalitat i els alumnes aprenien. L'ESO és provar molts talls de molts pastissos sense arribar a veure'n cap de sencer. I el batxillerat, com serà?.

[entrevistes]