Entrevista al professorat

La resposta d'en Lluís Arilla

Quines asignatures ensenyes? Quina t'agrada més ensenyar i per què?

- Ensenyo (?) matemàtiques.M'agradaria ensenyar física.

T'identifiques com a bon professor? I per què?

- No. Molts "nanos" em veuen com un "marcianu". Encara n'he d'aprendre molt.

Creus que les teves classes són interesants? Per què?

- Crec que no. Però això ho haurien de dir els alumnes. Els que els agraden les matemàtiques mostren un cert interès, però el "profe" hauria d'intentar que els altres - la majoria - s'ho passessin una mica bé i aprenguessin alguna cosa. De totes formes - i això no és una excusa - l'ambient que hi sol haver a classe no és el millor perquè els professors facin la seva feina.

Què opines sobre l'actitud dels alumnes? Com els controles? Quin tracte tens amb ells?

- En general hi ha poc interès per estudiar i aprendre. La gran majoria dels alumnes només volen una nota. Crec que els "estudiants" s'haurien de preocupar més pels seus estudis. Intento ser en tot moment afable, però n'hi ha que t'ho posen molt difícil. Hi ha gent que quan veu que "vas de bones" es pensen que tot s'hi val. Hauria de tenir més "mala llet"?

Què opines de l'ESO?

- Entreteniment Sense Obligacions .

Què opines sobre l'institut(el seu aspecte, organització, actitud...)? Què canviaries de l'institut?

- Un marc incomparable.

Fas algun altre servei a l'institut? Per què i quin és? Comenta'l.

-No.

Ets tutor d'alguns alumnes? És difícil, comporta problemes i per què?

- Si. És una tasca incòmoda i desagraïda. Ets el dolent de la pel·lícula i, a sobre, t'ofegues en la paperassa.

Ara que hi ha tants professors, quina relació o ambient hi ha entre vosaltres?

- Una de les poques coses bones que té l'institut és l'ambient que hi ha entre el tot el personal que hi treballa. Bona gent.

Tens alguna anècdota que t'hagi passat abans a l'institut, o amb un alumne, o amb un altre professor o director, ens l'explicaries?

-No.

Has estat en algun altre institut abans? Ens pots fer cinc cèntims de com era? Quina diferència hi ha amb el que estàs ara?

-No.

Has tingut alguna altre professió abans de ser professor? Quina era? Ens la comentaries?

- No tenia cap professió. Ajudava al meu germà, que té una botiga, i feia un munt de classes particulars en una acadèmia.

Ens podries comentar alguna diferència entre les escoles o instituts del teu temps amb els d'ara?

[entrevistes]