Opinió dels alumnes

Aquestes respostes que veurem a continuació, són les respostes d'alguns dels alumnes que circulen dia a dia en aquestes instal·lacions. Són els alumnes de 3er i 4art d'ESO i de BUP.

Alumna encarregada de la secció: Laura Martos de 3r de BUP

ENTREVISTES ALS ALUMNES DE L'INSTITUT

1-ENS PODRIEU FER CINC CÈNTIMS SOBRE ELS ASPECTES POSITIUS I NEGATIUS DE L'INSTITUT?:

Aquest institut malauradament, no en té absolutament cap ni un d'aspecte positiu.

Els professors són bastant eficients, s'intenta crear un ambient agradable i tranquil tot i el desordre que hi ha, ja que no hi cabem tots. Falten moltes aules, les omplim totes i s'han de fer experiments perquè tothom fasi la seva classe correctament. Alguns alumnes també es queixen del mal estat dels materials i sobretot dels WC.

A vegades, em comentava un alumne d'ESO, em trobo assegut a classe, observo per la finestra del meu estimat barracó (que a últimes hores del dia, sents més una oloreta pudenta que no pas al professor) i em sento empresonat. No hi ha dret que llavors davant nostre s'hi ubiqui l'edifici dels mossos d'esquadra, que és un últim model. L'ensenyament escolar no està en condicions i ningú no hi fa res.

També hi ha persones a qui els agrada molt venir a l'institut a causa de "l'ambientillo" de BUP i COU. Per dir les coses negatives prefereixen no començar perquè sinó...(Ufff!!), aquesta és la resposta d'un alumne de BUP.

2-CREUS QUE ANANT A UN ALTRE INSTITUT MILLORARIA EL TEU RENDIMENT ESCOLAR?:

Alguns alumnes opinen que encara que canviessin d'Institut continuarien sense fer res. Apart del professor l'alumne també ha de fer un esforç. Hi ha molts nois que esperen a fer els 16 anys per abandonar els estudis i fer front al món laboral. També n'hi ha que han dit que aprenen bastant, perquè no ens hem de deixar influir per l'aspecte exterior sinó que n'hem de passar i intentar concentrar-nos en la feina. L'institut de La Bisbal és un dels instituts més forts i millors. La matèria del mestre és molt aprofitable i entenedora. Hi ha alumnes que els encanta venir i no ho canviarien per res del món. D'altres només canviarien algun professor.

D'altres alumnes no opinen el mateix, i diuen que marxarien d'aquest institut encantats de la vida si no fos perquè anar a un altre institut comporta despeses i la veritat és que no tots els pares poden pagar-ho.

Hi ha alumnes que han volgut quedar en l'anonimat.

3-CREUS QUE MILLORARÀ ALGUN DIA AQUEST INSTITUT EN LES CIRCUMSTÀNCIES QUE ES TROBA?:

La majoria dels alumnes opinen que si s'aconsegueix vertaderament arribar a una gran millora serà d'aquí tant de temps que potser seran els seus néts els qui se'n beneficiaran. D'altres diuen que s'ha de deixar passar el temps, esperant que les coses es situïn al seu lloc.

Hi ha alumnes més optimistes que pensen que serà d'aquí a un parell d'anys quan l'ESO funcioni ja bé i no s'hagin de fer cursos nous.

Alguns diuen que fins que no canviïn el pla d'estudis actual no ho creuen pas... Ara, diuen, ja han espatllat massa coses.

4-QUI CREUS QUE ESTÀ EN PITJORS CONDICIONS ALHORA DE FER LA CLASSE, L'ALUMNE O EL PROFESSOR?:

Alguns opinen que tots dos, tots dos es troben incòmodes.

Altres pensen que sempre és el professor, ja que se sent indefens davant el passotisme del seus alumnes.

Una resposta curiosa, si es tracta d'una classe d'ESO, els professors i si es tracta d'una classe de BUP, els alumnes!

5-QUINES ASSIGNATURES SÓN LES QUE T'AGRADEN MÉS, PERQUÈ I QUI LES FA?

Sense comentaris. No opino (per no fer discriminacions). Pregunta molt personal.

D'altres alumnes han sigut més amables, als alumnes de BUP, els agrada molt el professor de gimnàs, l'honorable Bartomeu. També ha estat citat el professor de matemàtiques Josep Mejías, "m'agrada molt fer matemàtiques i amb ell les entenc molt millor". El senyor Jordi Margarit, per a la gent que els agraden les lletres. L'Anna Prujà, "parlem sobre Catalunya i la seva història. Sóc bastant catalanista".

INDEX DE TRONS
LA MEVA PÀGINA