“ Una vegada hi havia...”

Paraules màgiques que encapçalen l'inici d'una història generalment fantàstica.

Els infants es relaxen, el to muscular s'afluixa i, a poc a poc, estiren els petits caps cap a tu, amb brillantor d'ulls, i entreobren la boca embadalits... són a les nostres mans, ho hem de saber aprofitar bé!

Els contes estimulen la fantasia i van ajudant a l'infant a entendre la seva pròpia realitat i el món on viu, sempre acompanyat d'aquest vincle afectiu que es crea amb la persona.

Cada sessió ens regala la possibilitat d'omplir noves paraules de significat, de descobrir i de compartir sentiments i emocions.

Només ens cal la veu, uns bons contes i el desig de compartir-los.

Explicar contes als més petits no és fàcil ni difícil, però estem convençudes que val la pena, que cal tenir recursos i dedicar-hi estones.

L'estona del conte és una activitat que, practicada periòdicament amb entusiasme i dedicació, ens permet activar els mecanismes d'escolta.

Explicar és fer folklore, una forma especial de comunicació dins d'un grup classe.

Explicar, com cantar, formen part de la literatura oral, que és un patrimoni verbal i gestual que ha tingut des de sempre un paper primordial a l'hora de nodrir el fons fantasiós de l'infant, privilegi que ara comparteix amb el cinema, la TV, el vídeo i altres aparells electrònics de reproducció.

Considerem el conte com l'amic ideal per “desenmandrir” les orelles dels nens i nenes de la classe, a fi de facilitar el camí cap a la construcció d'un imaginari propi.

Per tot això, un cop a la setmana, els nens i nenes de l'escola i acompanyats de la Teresa, van a l'espai de la biblioteca per escoltar un conte.