TARDOR

Després de molts dies observant el nostre pati i el nostre entorn hem pogut recollir moltes fulles seques i de molts colors.

Hem vist que n'hi ha de taronges, de grogues, de marrons i inclús algunes de vermelles. Totes han caigut dels arbres perquè ja ha arribat la tardor.

També hem vist quins fruits hi ha durant aquesta època: carbasses, codonys, atmetlles, magranes... i justament també són de colors taronges, grocs, marrons i fins i tot vermells. Ara ja sabem quins són els colors de la tardor.

Entrem a la classe un dia a la tarda i les taules estan canviades de lloc i sense cadires. No sabem on seure i estem desconcertats sense saber què hem de fer.

Ens diuen que ens posem les bates i preguntem si és hora d'anar a dinar; alguns ja es queixen perquè ells no es queden a menjador.

Tots estem preparats. Tornem a mirar el munt de fulles que tenim a la classe i les que hem recollit aquest matí al pati. Ens assegurem que no n'hi ha cap que no sigui de color taronja, groc, marró o vermell; justament els mateixos colors que hi ha en una pila de papers de diferents mides i textures en una taula.

Ens dónen un espai per plasmar la nostra tardor; una làmina per fer-hi allò que volguem. Busquem un lloc a la classe: a la taula, a terra, a la tarima... deixem la nostra làmina i anem a buscar papers de colors; triem el color que més ens agrada o simplement el paper més gran, però que també ens agrada. Busquem i demanem a algun company una pega i ho enganxem sobre el nostre espai blanc que ara ja comença a omplir-se de tardor.

D'altres mirem què fan els companys i encara pensem com ho farem. Uns i altres agafem fulles, les fem a bossins o les enganxem senceres. Per sobre hi afegim papers de colors, boletes arrugades o tires enganxades per una punta. Ens ho mirem i decidim que ja n'hi ha prou, que no hi volem res més; que ja no volem més papers ni més fulles. Però d'altres sí que encara estan estripant papers i enganxant. A tots ens està quedant una tardor de museu.

Abans o després tots hem decidit quan hem acabat amb el nostre projecte, però encara ens queda una part: si volem podem afegir-hi pintura. Alguns preferim deixar-hi quatre marques i anar a escoltar un conte a la catifa. D'altres volem provar tots els colors, amb esponges i amb els dits. Pintem tardor allà on més ens agrada, sobre la fulla que era vermella, al marge de la làmina, al costat de les boletes. Passem les puntes dels dits rodejant tot allò que havíem enganxat. I decidim acabar.

Ens ha agradat poder estar drets, assentats o ajupits. Ens ha agradat tenir un munt de papers per estripar i pega per enganxar. Ens ha agradat poder posar-ho tot allà on volíem o simplement allà on ens venia de gust. Ens ha agradat poder parar quan hem volgut. Ens ha agradat sentir i veure que el nostre era un projecte de tardor molt bonic. Ens ha agradat l'ajuda quan ens ha costat enganxar alguna cosa, just allà sobre la fulla, que costava tant. Ens ha agradat tenir pintura i esponges per fer servir com hem volgut.

 

Ens ha agradat fer la nostra tardor.