La nova escola ja té nom !!!!!

Aquest curs 07-08 ha començat una nova escola a Solsona. Aquesta escola, com totes les de nova creació, tenia el nom del municipi.

Ens va semblar interessant buscar-li un nom que ens agradés i fos identificatiu amb l'entorn solsoní alhora que tingués a veure amb el lloc on anirà ubicada aquesta escola ( cabana del Màrtir).

Tot va començar amb un anunci a la revista Celsona i una falca a Solsona FM on convidàvem a participar a tothom qui volgués aportar-nos un nom. Al mateix temps, cada família de l'escola va fer la seva aportació.

Les mestres van posar-se en contacte amb el mossèn Bertrina qui ens va explicar que, antigament, fora dels quatre portals de Solsona estava ple de vinya. Els amos d'aquestes zones de vinya construïen una cabana on hi vivia un vinyataire que era qui cuidava la vinya; d'aquí que Solsona té moltes cabanes: la cabana d'en Geli, la cabana del Ton, la cabana del Màrtir,...). La vinya, era una de les fonts d'ingressos de Solsona fins que l'any 1890 va arribar la fil·loxera, va ser llavors quan es va començar a conrear el blat i van néixer les farineres i serradores a Solsona.

També ens va visitar la Ramona ( la senyora que viu actualment a la cabana del Màrtir ) qui ens va deixar unes fotos antigues de la casa i del camp on anirà l'escola i ens va explicar que aquella cabana es diu cabana del Màrtir perquè el seu amo era un farmacèutic que vivia al carrer Llobera i que es deia Màrtir Bonany. La Ramona recorda aquell camp ple de blat i també amb roelles.

Passat un temps, es va fer un recull de totes les propostes i els noms suggerits van ser:

* La Pineda

* Ganiveters

* Massovers

* Les fonts

L'AMPA va passar un llistat amb tots aquests noms a cada família perquè triessin els tres que més els hi agradaven. El resultat va ser:

•  La cabana

•  Escola nova

•  Blat i roelles

A aquests noms s'hi va afegir la proposta de l'equip docent: El vinyet.

Es va tornar a sotmetre a votació fins que el dia 31 de gener de 2008 en un consell escolar va sortir el nom: CEIP EL VINYET.

Aquesta proposta junt amb un informe favorable per part de l'Ajuntament vers aquest nom es va fer arribar al Departament d'Educació.

Finalment, al DOGC n.5115 de 21 d'abril de 2008 i confirmat pel Departament d'Educació el nou centre educatiu públic de Solsona té la denominació de CEIP EL VINYET .

Un cop rebuda aquesta notícia vam decidir que tots junts aniríem a visitar l'espai on ens construiran l'escola i.... què hi vam trobar?

Doncs:

- La cabana del Màrtir on hi viu la Ramona

- Un camp ple de terra, herbes i roelles

Cada petit canvi en aquest espai és un gran pas per nosaltres. L'anirem seguint amb molta il·lusió.