Edifici del Patronat Antoni Roig antiga seu de l'escola.

El fundador

Antoni Roig i Copons

LA NOSTRA HISTÒRIA

• L’escola Antoni Roig de Torredembarra és una institució centenària. Fins el juny de l’any 96 estava ubicada a l’edifici del Patronat del mateix nom, edifici noble construït a finals del segle passat per ordre del seu fundador. Antoni Roig i Copons, Torredembarra (1817-1885), és un dels exemples d’emigrants catalans que va marxar a Amèrica cercant nous horitzons. A la seva tornada per voluntat expressa en el seu testament decideix invertir part del seu capital en educació.

A la façana de l’edifici consta la data 1892. Es de destacar la Sala Noble del pis superior, la qual s'obre al públic una vegada a l'any per al lliurament de les dots a les noies nascudes a Torredembarra i que han contret matrimoni en el darrer any.

L’any 1992 es va commemorar el centenari de l’escola.

Per recordar l’origen de l’escola s’ha institucionalitzat el dia 2 de juny com el dia de l’Antoni Roig. Així cada any realitzem una visita a les antigues instal·lacions i recordem per mitjà del material elaborat en el seu dia, una mica de la nostra història.

Una de les parets de la Sala Noble del Patronat