Col·legi Acadèmia Igualada

Els Moixiganguers d'Igualada

Els vestits

Moixiganguer i alumne de Secundària de l'Acadèmia entrevistat pels nens i nenes de Cicle Mitjà.

Dibuix realitzat per un alumne de Cicle Mitjà de l'Acadèmia.

Els moixiganguers d'Igualada actualment porten un camisa folgada de color morat, una faixa negra, un mocador vermell amb punts blancs i uns pantalons blancs ajustats.
No sempre han portat la camisa del mateix color. Al principi la portaven de color blau, però es van adonar que ja hi havia una altra colla que la portava d'aquest color. Llavors van decidir que la triarien d'un color diferent.

Per triar el color de la camisa, primer van pensar en el blau, ja que fa molts anys Igualada es deia Aqualata (perquè estava situada en un lloc que abans hi havia un llac).
Però mirant quin blau escollien, van trobar un color morat que els va agradar més i aquest és el color que vesteixen actualment.
El mocador a vegades se'l posen al cap, d'altres a la cama o a la cintura. Això ho fan perquè els que pugin els sigui més fàcil, repenjant els dits del peu en el mocador.