Masquefa
CEIP El Turó

El COMAM

Els nens i nenes de 3r B hem visitat el COMAM.

El COMAM és la Comissió de Medi Ambient de l'Ajuntament de Masquefa. També és el C.R.A.R.C. (Centre de recuperació d'amfibis i rèptils de Catalunya).

Si el veniu a visitar podreu veure, sobretot, tortugues, serps, granotes, gripaus, cocodrils, tritons, iguanes dragons,...

Està situat al carrer Santa Clara, molt a prop de la nostra escola, el C.E.I.P. El Turó. Podeu venir amb la vostra escola o bé amb la vostra família, ja que és obert també els dissabtes i diumenges.

Sargantana i granota.

En el COMAM cuiden i curen animals ferits. A més a més es preocupen pels rèptils i amfibis en perill d'extinció (que n'hi ha molt pocs a la natura).

Els animals que poden tornar al seu hàbitat els deixen en llibertat coma ara la tortuga mediterrània.

Iguana.

En canvi, si curen a una iguana no la poden portar
al lloc on viuen, és a dir, al seu hàbitat.

La iguana es queda al centre i els nens i nenes poden anar a veure-la i aprendre coses d'ella.

Tortuga terrestre i tortuga aquàtica.

Al COMAM hi trobem diferents espècies de tortugues, entre elles la tortuga mediterrània.

En el nostre centre de recuperació es preocupen de cuidar-les i retornar-les al seu hàbitat, el Parc Natural del Garraf.

És una espècie en perill d'extinció, sobretot, degut als incendis.

Dues tortugues del COMAM.

A la nostra classe hi ha una companya que en té tres: Un mascle, una femella i una cria.

Ens ha explicat que cap al mes d'octubre s'amaguen sota terra, és a dir, hivernen. No les torna a veure fins l'abril o maig.

Els hi dóna de menjar: Enciam, tomàquet i trossets de pomes (tot i que ells també s'empassen herbes del jardí). Com ja sabeu, les tortugues són herbívores malgrat que hi ha alguna espècie carnívora.