CEIP Ramon Castelltort

SANT NICOLAU

Els escolanets preparats per acompanyar a Sant Nicolau.

La llegenda diu que eren tres nens que van anar a jugar al camp i se'ls va fer de nit.

Un carnisser mot dolent els va convidar a passar la nit a casa seva.

Quan els nens van entar, aquell carnisser tant dolent els va matar i els va posar al saler.

Sant Nicolau i els escolanets dirigint-se a l'escola.

Al cap de set anys va passar per allà un Bisbe (Sant Nicolau) molt conegut que va demanar llit i sopar.

Els va dir que el què realment volia era que li ensenyés les criatures.

Sant Nicolau va picar tres vegades amb les mans i tots es van despertar.

Arribada de Sant Nicolau a l'escola.

Cada any els cursos de 3r. preparen la festa de Sant Nicolau:

Primer es treballa la llegenda i es fa un dibuix a Plàstica. Després s´escull Sant Nicolau i els escolanets, mitjançant una votació.

El dia de la celebració és el primer divendres del mes de desembre.

Sant Nicolau i els escolanets es vesteixen al Parc dels Bombers.

Sant Nicolau fent el discurs als alumnes.

Sant Nicolau porta un barret de bisbe, una capa vermella, un bastó i a sota un mantell blanc.

Els escolanets porten un vestit negre i una túnica blanca

Els tres junts porten dues cistelles plenes de paquets amb mandarines, figues i panses. En sortir dels Bombers fan una volta a l'Escola on els esperen tots els alumnes amb aplaudiments.

Els escolanets van davant i darrera Sant Nicolau va damunt d'un cavall.

Sant Nicolau i els escolanets passen per les classes repartin el petit obsequi.

Després tots els alumnes els reben al pati de l´escola i la Directora els dona la benvinguda.

Tot seguit, Sant Nicolau fa el discurs dirigit a tots els alumnes i es canta una cançó.

A continuació, cada nivell va a la seva classe on esperen impacients a que Sant Nicolau truqui a la porta.

Dibuix fet a l'assignatura de plàstica.

Un cop dins la classe, Sant Nicolau fa el seu discurs, els escolanets reparteixen el petit obsequi i els nens agraïts li canten la cançó.

Sant Nicolau s'acomiada fins l'any que vé.