Casal Català

El casal català té un bar molt gran i un teatre. Hi ve molta gent.
Té uns dibuixos molt macos que se'n diuen esgrafiats i linies corbes.
El teatre és un lloc on casi sempre es celebren festes.
A fora hi ha uns til·lers que fan ombra i a l'estiu s'hi està molt bé.
El van construir l'any………….MCMXXIV

Municipi
Els Hostalets de Pierola
CEIP Renaixença

EDIFICIS MODERNISTES

Escola

Això és l'escola del poble. La van inaugurar l'any 1923 i també és un edifici modernista. Ara ja no hi cabem i ens en faran una de nova.

Ajuntament

L'ajuntament és un edifici modernista molt bonic. Primer era una casa particular i després va ser l'ajuntament.

A la façana hi ha l'escut del poble amb els símbols de Sant Pere, que és el patró.

Can Maristany

Es una casa modernista de las més antigues del poble.
Té guarniments de ceràmica, forja, decoracions amb rajoles vermelles i línies corbes.

Hi ha una mena de xemeneia de mosaics que és un lloc perquè els ocells entrin als seus nius.

Hi vaig viure jo, l' Enric Ruiz, una temporada.

Can Cucurella

És l'edifici modernista del poble que té més esgrafiats. Això vol dir que feien dibuixos en relleu a les façanes. Fixeu-vos en el detall que us ensenyem.

Can Valls

Això és Can Valls, una casa molt gran. És modernista perque té rajoles vermelles, elements de ceràmica i de forja.
A davant de la casa hi ha dues palmeres molt maques i grans.

Jo hi visc al costat.

Al nostre poble hi ha molts edificis modernistes i són molt bonics perquè tenen moltes decoracions diferents. El Modernisme era una manera de fer edificis que es va posar de moda a començaments del segle XX. Aquests edificis es poden reconèixer perquè tenen coses com:

· Elements de ceràmica o mosaics.
· Línies corbes.
· Decoracions amb esgrafiats.
· Decoracions amb rajoles vermelles.
· Elements de ferro forjat.

Si mireu les fotos dels edificis podreu trobar-hi moltes d'aquestes coses típiques del modernisme.

És molt fàcil!

Índex