Mostra de teatre | Trobada de corals | Maletes pedagògiques | Suport CDECT  
     
 

Maleta de biblioteca

Consta de dues maletes independents una de l’altra, que contenen una acurada selecció dellibres de lectura.

  • Una de les maletes conté 43 llibres sobre hàbits, descoberta del món, contes populars catalans, contes contemporanis, contescontenporanis catalans i contes contemporanis castellans, adreçats als alumnes d’educació infantil i cicle inicial de Primària.
  • L’altra conté 47 llibres: narracions, narracions catalanes, i narracions castellanes en castellà adreçats als alumnes de cicle mitjà i superior de Primària.

Aquests llibres poden o no formar part de la biblioteca d'aula i utilitzar-se en servei de préstec per als alumnes. Es pretén fomentar el gust per la lectura posant a l'abast dels alumnes lectures adreçades alseu nivell educatiu i al mateix temps, millorar la comprensió lectora i l’expressió escrita.

     
 

Llibres tranquils

Conté maletes sobre diferents temàtiques: El naixement. L'adopció. L'arribada d'un germà, dona/home. Repartiment de responsabilitats. Els pares. Els avis. La mort. L'acceptació d'un mateix. Les pors.

Contes sobre temes relacionats en aspectes que trobem en el curs de la vida, sentiments que desvetllem i actituds que hi prenem, amb propostes d'activitats.

     
 

Coeducació

Recursos (llibres, materials audiovisuals, programes d'innovació educativa, llicències d'estudis, webquests i caceres del tresor) per superar el sexisme en l'ús del llenguatge, l'androcentrisme dels continguts curriculars de les diverses àrees, per treballar en l'orientació escolar i professional no esteriotipada, per aprofundir en l'educació afectiva o sexual, i sobretot per prevenir la violència de gènere.

     
 

KitsCaixa Valors. Identitat, Convivència, Responsabilitat.

És un recurs educatiu adreçat als mestres i alumnes de primària(especialment de 8 a 12 anys) amb la voluntat de reforçar des de l’escola els valors ètics i el compromís social.

La proposta s’organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent.

  1. El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l’autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d’interiorització.
  2. El kit CONVIVÈNCIA inclou exercicis d’empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col.laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.
  3. El kit RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat, aborda la gestió de situacions d’elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l’estudi del consum familiar d’aigua.

Visita la web de l'Obra social de la Caixa. Dossier-Guia Caixa Valors

     
 

Expressart. Museu portàtil. Projecte per a educació infantil i primària

Projecte del MACBA adreçat als cicles d’infantil i primària. El projecte està concebut com a un conjunt de propostes didàctiques per fer a l’aula amb l’ajuda d’una sèrie de materials /objectes tridimensionals, imatges i textos ) guardats en una caixa.

L’objectiu principal és que tant els alumnes com els mestres gaudeixin de les obres i hi puguin establir un diàleg partint de la pròpia experiència i estimulant el respecte i l’interès per l’art com a mitjà d’expressió, joc, representació i experimentació. Un altre objectiu del projecte és que els infants prenguin consciència de la seva pròpia capacitat per expressar-se, i que la desenvolupin lliurement, bo i minimitzant imposicions i restriccions, en la mesura que sigui possible, i animant-los a utilitzar alguns dels elements o procediments que fan servir els artistes.

Les situacions d’ensenyament-aprenentatge que es proposen no estan lligades a una àrea de coneixement determinada.Si bé és cert que l’art contemporani és el punt de partida,els recursos que s’ofereixen es poden abordar des de múltiples vessants, tant pel que fa a conceptes com pel que fa a procediments.Es tracta de jugar i treballar al voltant d’obres i imatges, i a continuació de formalitzar idees, opinions i sentiments propis fent ús de qualsevol dels llenguatges a l’abast, incloent-hi els llenguatges artístics.

Expressart és un projecte que consta de dues parts: la primera part que és el treball a l’escola amb el material, i la segona és una visita al Museu.

Guia del Professorat, Interactiu expressart, Enquesta de valoració.

     
 

Oïdes Mediterrànies.

Projecte adreçat a joves del segon cicle d'ESO, de batxillerat i de cicles formatius. Pretén donar a conèixer les músiques de la Mediterrània fomentant els valors interculturals.

     
 

Conflicte armat o cultura de la pau?

Maleta pedagògica per al desenvolupament d’una cultura de la pau. És un material didàctic d’educació en valors dissenyat especialmentper a promoure entre adolescents i joves la incorporació de coneixements, actituds i valors indispensables per al foment d’una cultura de la pau.

El programa pedagògic s’estructura a partir de quatre mòduls interdependents que organitzen i ordenen en sequència els diversos continguts curriculars. Tot i així, cada mòdul inclou els continguts, metodologies i activitats d’avaluació pròpies per poder ser aplicat individualment.

  • Mòdul1- Conceptualització:”La pau, cosa de tots i de totes”
  • Mòdul2- Reflexió:”Benvinguts a l’infern”
  • Mòdul3- Experimentació:”En guerra!”
  • Mòdul4- Valors:”I tu, a quin bàndol ets?”

El material ha estat dissenyat per desenvolupar-se entre l’alumnat de Segon Cicle d’ESO o Batxillerat. Els continguts s’ajusten a la línia curricular d’Educació per a la Ciutadania, alhora que treballen objectius afins a altres àrees com Ciències Socials, Filosofia o Ètica i Història de les Religions.

     
 
Muntem el nostre poble!

Material lúdic destinat a alumnat a partir dels 12 anys. La importància de les activitats recau en el sentiment de pertinença a una comunitat, perquè aquest sentiment es troba a la base de qualsevol procés que pretengui vitalitzar la consciència dels membres d'una societat.
     
 

Música de poetes

És un espai virtual per a la música i la literatura, que us convida a conèixer les cançons que músics catalans han fet amb els nostres millors poetes, algunes de les quals, a hores d’ara, són difícils de trobar al mercat.

A més de les cançons, hi trobareu una sèrie de continguts complementaris sobre recursos poètics, quepot ser d’utilitat per treballar des de diferents àmbits disciplinaris (música i llengua catalana especialment). L’espai s’actualitza periòdicament.

[http://www.musicadepoetes.cat]

     
  JUGA-LA

L’esport i l’esportivitat són un mirall per a la vida quotidiana.

En aquest material es troben històries del món de l’esport amb personatges que han destacat pels seus valors, les seves actituds i els seus comportaments. A partir d’aquests esdeveniments, es plantegen enigmes que s’han de resoldre a partir de comprensions lectores, mapes, vídeos, sopes de lletres, mots encreuats, expressions escrites, debats, reflexions, anàlisis, jocs interactius, cerques d’informació i creació de coneixement en una enciclopèdia virtual.

“Juga-la” s’organitza en tres parts :

  • Juga-la per millorar
  • Juga-la per conviure
  • Juga-la per la humanitat

Es tracta d’un material per a treballar a la Tutoria o bé a Educació per a la ciutadania. [http://www.juga-la.cat]

     
 

Tot un món. Material didàctic

Proposta per treballar a l'aula el fenomen de la immigració, la qual es complementa amb una selecció de reportatges del programa homònim de Televisió de Catalunya.

El material s'estructura en 2 parts: una part adreçada al professorat amb informació sobre l'encaix de les propostes didàctiques en el currículum escolar, orientacions i informació complementària; una 2a part amb activitats per a l'alumnat.

Aquestes contemplen 3 nivells segons la franja d'edat o nivell educatiu. El nivell de coneixement per al cicle superior de primària i 1r cicle d'ESO planteja activitats que, partint del programa televisiu, acosten informació sobre la realitat de la immigració a Catalunya. El nivell de comprensió, per a adolescents del segon cicle d'ESO, proposa l'anàlisi de l'impacte de la realitat migratòria, les problemàtiques que genera i les alternatives que s'hi intueixen.

El nivell d'acció social, per a batxillerat i cicles formatius, aprofundeix en els models de societat i l'ordenament jurídic que caldrien per assolir quotes de benestar altes i la convivència per a tothom i entre tothom.

Més informació [http://www.tv3.cat/programa/162530025/]

     
 

Maleta de cinema. Valors i convivència

Conté:

  1. Deu pel·lícules que tracten diverses temàtiques:resitència al canvi inspirada en les pròpies tradicions culturals; situació d'opressió de les dones en determinades novetats; diferents expressions de violència de gènere; les conseqüències de la guerra en la vida dels pobles; l'emigració; maltractaments infantils...
  2. Full de recursos audiovisuals i adreces d'interès
  3. Fitxa cinema: per analitzar una pel·lícula
  4. Fitxa cinema: confecció d'una fitxa tècnico-artística
 

Maleta de lectura fàcil

Es tracta de llibres elaborats amb especial cura per a ser llegits i entesos per persones amb dificultats lectores de caràcter transitori (immigració, incorporació tardana a la lectura, escolarització deficient, transtorns de l'aprenentatge,...) o permanent (discapacitats sensorials o psíquiques, senilitat,...)

Segueixen les directrius Internacionals de l'IFLA quant al llenguatge, a la forma i al contingut

Maleta English and me. Infantil

Maleta pensada per a l'etapa d'educació Infantil: cançons i rimes d'infància i llibres tàctils que treballen conceptes i vocabulari.

 

Maleta English and me. Coneixements Primària

Maleta per treballar l'àrea de Coneixement del Medi Natural i Social del Cicle Superior de Primària: llibres d'activitats, llibres interactius i llibres de lectura.

 
  Tríptic de les maletes: