Curs 2010-2011 Número 3 - febrer 2011
Versió per a descarregar o imprimir :
L'absentisme, un fet a millorar
Notícies d'interès
1a Jornada d'Educació Infantil al Baix Empordà
Fòrums d'Escoles Verdes
Els LipDub's de centres estan de moda
Recerca en acció: Investigar per curar
Recursos didàctics
2011 Any Internacional dels Boscos
Novetats llibres

Ensenyament
Llengües
Coneixement del Medi
Visites, sortides...
Ciències naturals
Música
Noves tecnologies
Educació per a la ciutadania
Interculturalitat
Necessitats educatives especials

Novetats DVD
Cinema
Des de l'EAP
Expo Jove 2011
Des del LIC
Parelles, duos i fins i tot trios
II Jornada de tutors i tutores d’Aula d’Acollida
 

L'absentisme, un fet a millorar

El Departament d’Ensenyament té el repte de reduir l’absentisme i l’abandonament escolar. Les escoles del Baix Empordà manifesten uns índexs d’absentisme centrats especialment a l’educació infantil i en determinats centres on s’acumula bona part del mateix. Podeu veure la distribució de les dades per cursos i per municipis en una mostra significativa de centres.
De l’anàlisi de les dades recollides podem valorar que:
1.- A mesura que avança l’escolaritat es redueix el nombre d’alumnat absentista.
2.- La taxa més alta es produeix a l’educació infantil.
3.- També és en aquesta etapa on hi ha més baixes per malalties infeccioses i víriques que justificarien en part l’elevat nombre d’absències.
4.- El control de l’assistència als Instituts i els plans d’atenció a la diversitat a través de les aules obertes, els projectes singulars i les Unitats d’Escolarització Compartida, fa que les taxes d’absentisme siguin baixes.
5.- Els municipis disposen de plans pel seguiment de l’escolarització amb la col•laboració dels centres, dels Serveis Educatius i dels professionals d’atenció primària (serveis socials i educadors). L’èxit de les intervencions depèn del nombre de professionals externs que intervenen en un determinat entorn social i del compliment dels protocols d’actuació.
L’absentisme molt greu, que afecta a quatre o cinc alumnes per nivell i curs de mitjana a l’educació infantil, s’ha de contextualitzar per saber de primera mà quines són les circumstàncies que provoquen la falta d’assistència continuada al centre escolar. Estaria bé que, tal com farà la sanitat pública, es donessin a conèixer el costos que té l’ús d’una plaça escolar. I en l’aspecte educatiu i pedagògic, les possibilitats que genera l’accés a l’educació i l’ensenyament en les etapes més sensibles en la formació de les persones és un fet molt difícil de recuperar quan es desaprofiten les oportunitats claus per a l’aprenentatge futur: l’educació infantil.

Àngel Guirado
Coordinador dels Serveis Educatius i de Zona Educativa del Baix Empordà

   
Tornar a l'índex
Notícies d'interés
  • 1a Jornada d'Educació Infantil al Baix Empordà
    El proper 2 d'abril d'enguany tindrà lloc a l'INS La Bisbal la 1a Jornada d'Educació Infantil al Baix Empordà, adreçada al professorat d’Escoles Bressol i Educació Infantil.
    El programa de la jornada és el següent:
    * Presentació i acollida a càrrec del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Educació Infantil de l'INS de La Bisbal
    * Conèixer els diferents grups de treball d'educació infantil de la comarca.
    * Plantejar elements de coordinació entre els dos cicles (0-3 / 3-6).
    * Fer difusió de les conclusions.
    El període d'inscripció
    serà del 14 al 27 de març.
    L'enllaç per a la inscripció a la Jornada
    :

    5020781502 1a Jornada d'educació infantil al Baix Empordà
  • Fòrums d'Escoles Verdes
    La Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya convoca els Fòrums d'Escoles Verdes.
    El Fòrum de Primària tindrà lloc a Girona, al Centre Cultural La Mercè i a l'Institut Vicenç Vives, el proper 29 de març.
    El Fòrum de Secundària tindrà lloc a Olot, a la Sala El Torín i a l'Escola Oficial d'Idiomes, el proper 31 de març.
    El període d'inscripció
    s'acaba el proper dia 21 de febrer.
    Aquí teniu l'enllaç al Programa provisional.
    I aquí l'enllaç a les inscripcions.
  • Els LipDub's de centres estan de moda
    Un lip dub (en català: doblatge labial) és una filmació sense talls, una succesió de persones o de grups que vocalitzen de manera que sincronitzen els llavis amb la lletra d'una cançó que escolten. És a dir, els participants canten un tros de la cançó fins que són substituïts in situ per un altre i així successivament, fins el final de la cançó. Posteriorment, s'edita la gravació resultant afegint l'àudio original de la cançó a la pista d'àudio del vídeo final.

    Aquest és l’enllaç de dos lip dub fets per dos centres de la nostra comarca, on es pot veure el treball cooperatiu i de cohesió social realitzat entre professors i alumnes .
    - Institut de la Bisbal
    - Escola Quermany de Pals

    Les característiques mínimes que ha de tenir un bon lip dub han de ser:
    Espontaneïtat: "Fa la sensació que algú tingués la idea en el mateix moment, treu la càmera de vídeo personal, i diu: eps! nois: fem un lip dub amb aquesta cançó".
    Versemblança: La gent, producció i situació semblen espontànies, no preparades i reals.
    Participació: "El vídeo no consta d'una sincronització espectacular feta per una única persona, si no d'un grup, participant tots junts en un esforç espontani.
    Humor: la gent mostra una actitud divertida en el vídeo.

  • Recerca en acció: Investigar per curar
    El portal Recerca en Acció acaba de començar un projecte singular: Investigar per curar. Es tracta del seguiment d'un projecte d'investigació que s'està duent a terme per arribar a guarir una malaltia fins ara incurable, la fibrosi pulmonar idiopàtica.
    Creiem que és un tema interessant, ja que dóna a conèixer com es realitza un projecte de recerca real i pot ajudar a motivar a l'alumnat perquè s'interessi per aquest tipus de temes, per ara poc abastats però d'última actualitat.
    Descobrirem com s'ho fan els científics del Institut d'Investigacions Biomèdiques de Barcelona per treballar amb cèl.lules pulmonars, quina utilitat tenen els models animals, quines limitacions ètiques cal respectar en treballar amb éssers humans o el que costa obtenir cèl.lules d'un pulmó sa per trasplantar-les a un de malalt.
    Recerca en Acció és una iniciativa impulsada per Talència (Generalitat de Catalunya) que té com a objectiu donar a conèixer la investigació que es fa a Catalunya en totes les disciplines d'una manera amena, gràfica i participativa.
   
Tornar a l'índex
2011, Any Internacional dels Boscos: Recursos didàctics

L’Assemblea General de les Nacions Unides ha declarat el 2011 com l’Any Internacional dels Boscos per afavorir i aconseguir un desenvolupament i ús sostenible que permetin la conser-vació de tot tipus de boscos al planeta Terra.
Per apropar el bosc als nostres centres i donar a conèixer la seva realitat a tot l'alumnat, tot recordant-los la seva importància per al nostre present i futur, us hem preparat un recull de recursos didàctics per a treballar aquesta temàtica a l'aula.
  • Selecció de materials a la vostra disposició, prèvia reserva, al nostre Centre de Recursos:
  • EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA
  • Tots vivim aquí
    Col·lecció de DVD’s que apropa als infants als grans problemes mediambientals i els explica, en el seu llenguatge, maneres de contribuir a combatre’ls.
  • Certificació Forestal:
    Explica el compromís d'utilitzar un paper de qualitat que no s'ha fabricat en perjudici dels boscos i fer pedagogia pràctica tot explicant les finalitats d'aquest segell mundial impulsat pel Forest Strwardsdchip Counci (FSC), i també què és i com actua.
  • Revegetar:
    Dossier per a conèixer quines són les plantes més idònies per a revegetar, les tècniques per a reproduir-les, i així contribuir a la recuperació dels nostres boscos.
  • EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
  • Un mar de boscos. Carpeta de materials educatius
    Materials, de caire interdisciplinari, que pretenen difondre el coneixement dels boscos mediterranis.
  • El joc de l'Oca. Protegim els nostres boscos
    Adaptació del joc de l'oca. Promou accions positives i preventives en favor del bosc.
  • El Bosc. Un ecosistema i un recurs
    L'objectiu d'aquest llibre, és fomentar la cultura forestal entre els estudiants i, al mateix temps, millorar les actituds i els comportaments envers el bosc.
  • Declaració de Rio. Declaració de Principis Relatius als Boscos
    Recull dels tractats i les lleis que es van signar a la Conferència de les Nacions Unides per al Desenvolupament i el Medi Ambient.
  • Boscos madurs. Riquesa ambiental
    El fullet explica en què consisteix el projecte Selvans i, de forma didàctica, què és un bosc madur.
  • Selvans. Programa de protecció i conservació de boscos vells i singulars
    El DVD, a través d'un recorregut pels boscos de casa nostra, pretén exportar l'experiència positiva de la conservació dels boscos gironins i afavorir així la conservació d'alguns dels millors boscos primaris de tot el món.
  • Els boscos la salut d'un poble:
    El documental exposa una reflexió sobre la problemàtica general dels boscos i de les claus de la seva conservació.
   
Tornar a l'índex
Novetats Llibres

Ensenyament

  • La provisió i l'accés als serveis de transport i menjador escolars. Aquest informe descriu el marc normatiu vigent que regula la provisió dels serveis de transport i menjadors escolars a Catalunya. També presenta algunes dades estadístiques sobre la cobertura del transport i les beques de menjador escolar, i s'assenyalen les principals disfuncions en els àmbits de la planificació, l'accessibilitat i la gestió d'aquests serveis.
  • Didáctica de las operaciones mentales. L'objectiu d'aquesta col·lecció és començar a contemplar  l'aprenentatge des del punt de vista de la ment i de les seves operacions, identificant aquelles construccions mentals que són fonamentals per generar  els significats de les coses.
  • Elogi de l'escola. És la pel·lícula que varen realitzar els alumnes de l´escola de Bordils durant el curs passat en motiu del 75è aniversari de l'escola. Cada classe va crear una o més peces cinematogràfiques, recopilant centenars de fotografies, gravant gairebé vint entrevistes, filmant els espais preferits, muntant imatges amb textos i sons...
    Tornar a l'índex

Llengües

  • El tractament integrat de les llengües. Recull de treballs presentats a les "Jornades sobre l'ensenyament integrat de les àrees de llengua". Està fet amb l'objectiu de donar arguments i punts de referència al professorat per a una millora de la planificació de l'ensenyament de les llengües, per tal que l'ensenyament dels diversos idiomes es planifiqui des de la perspectiva d'una formació lingüística global.
  • El búlgar; El quítxua; El rus; L'hindi i l'urdú. Quatre nous títol de la col·lecció “Llengua, immigració i ensenyament del català” que  permeten als ensenyants  apropar-se una mica a la llengua de l'alumnat immigrant i poder així valorar i entendre les dificultats i els progressos dels aprenents. Ve a ser una introducció general als altres treballs del projecte sobre comparació gramatical entre el català i aquestes llengües.
  • Guía del Plan Lector Algar. Aquesta guia ofereix materials per al professorat  per a fomentar la lectura. Es tracta d'un recull d'articles d'animació lectora, receptes amb tècniques senzilles per posar en  pràctica a l'aula i un dossier amb informació sobre tots els llibres que formen aquest Pla lector, des de Cicle Inicial fins a Cicle Superior.  
  • Rainforests. Quadern fotocopiable GuixDos. És un projecte integrat de llengua anglesa i continguts de l'àrea de medi natural per al cicle superior d'educació primària. La característica més important del projecte és la dinàmica de grups ja que es diversifiquen les modalitats de treball i les formes d'agrupament per facilitar la interacció i la pràctica de la llengua.

    Tornar a l'índex

Coneixement del Medi

  • Ensenyar arquitectura- Aprendre arquitectura. I Congrés infantil d'arquitectura de les comarques de Girona. El llibre recopila el treball de cinc escoles gironines des de l’inici del projecte, passant pel Congrés i fins els resultats de “l’escola ideal” i una mostra del seu treball. El projecte educatiu pretén treballar la capacitat crítica dels nens i nenes en relació amb l’arquitectura i el paisatge urbà que els envolta.
  • La Vall de Sant Daniel. Monografia que presenta una visió sintetitzada del passat i el present de La Vall de Sant Daniel. Escrit en clau divulgativa, es fa una descripció des d'un punt de vista històric, geogràfic i cultural. Aporta noves dades, curiositats i històries per conèixer més de prop les característiques d'aquesta vall, que és patrimoni comú dels gironins i gironines.
  • Paisatges Vius. Patrimoni natural de les terres gironines. L’obra, de la mà del naturalista Albert Ruhí, imatges de Jordi Bas i contribucions de notables experts mediambientals del país, és una aproximació al conjunt dels espais naturals i del patrimoni paisatgístic de les comarques gironines. Inclou un DVD amb informació tècnica actualitzada sobre cadascun dels espais naturals gironins.
Tornar a l'índex

Visites, sortides...

  • Guia didàctica industrial de Catalunya. Aquesta guia reuneix en un únic document gran part de les propostes de turisme industrial que hi ha a Catalunya. La seva estructura, per nivells educatius, temàtics i àmbits geogràfics, permet una consulta àgil i clarificadora, a l'igual que les fitxes descriptives que acompanyen cada activitat.
 
    Tornar a l'índex
Ciències Naturals
  • Espiadimonis, nàiades, sabaters i cuques de capsa. El llibre descriu com fer una anàlisi de la presència i abundància dels macroinvertebrats aquàtics, essencial per a l'avaluació de l'estat ecològic dels ambients aquàtics. També es descriuen activitats d'educació i sensibilització ambiental i propostes per conservar el medi i restaurar-lo.
  • El desarrollo del alfabetismo científico. Les notícies científiques que difonen els mitjans de comunicació tenen un gran potencial com a recurs per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències i per valorar la seva influència en la societat. El llibre demostra la rellevància de la ciència en la vida quotidiana i com crear un valuós pont entre les aules i el "món real".  També, com facilitar l'"alfabetització científica" des de les diferents àrees capacitant l'alumnat perquè pugui abordar críticament els reportatges científics que cada vegada amb més freqüència apareixen als mitjans de comunicació.
  • Atles geològic de Catalunya. Aquest atles presenta, en una primera part, una exhaustiva descripció de la geologia de Catalunya acompanyada d’un conjunt important de diferents esquemes i mapes temàtics. En la segona es presenta el Mapa Geològic de Catalunya a escala 1:50.000.
  • Red de Parques Nacionales. DVD que conté imatges noves dels catorze parcs nacionals i un text  senzill sobre les riqueses naturals. El seu objectiu és la difusió de la xarxa, detallant la fauna i la flora més característica de cadascun començant pels ecosistemes de muntanya, després els aiguamolls, els marins, els mediterranis i els canaris.
  • Un conte del gall Fer: el cant d'en Flint. Història destinada al lector infantil, amb text d'Ángeles Arregui i il·lustracions de Mel & Mató, amb la finalitat de donar a conèixer les característiques del gall fer i els problemes que troba per sobreviure i aparellar-se. Recurs pedagògic elaborat dins dels objectius de divulgació del programa GALLIPYR, programa europeu de cooperació territorial per abordar actuacions de conservació i divulgació de les espècies galliformes de muntanya. A més de ser un conte per llegir i compartir, també inclou pistes perquè els infants s'animin a crear la seva pròpia història i consells perquè aprenguin a il·lustrar una narració.
    Tornar a l'índex
Música
  • Música i festa a Palafrugell. Llibre on l’Oriol Oller retrata la societat palafrugellenca d’aquests anys  a través de l’activitat musical. Un treball basat en la premsa escrita però farcit de vivències sonores explicades en primera persona pels seus protagonistes.
  • Terra i Cultura. Llibre i CD amb 18 cançons sobre els poetes musicats i els seus intèrprets (II Premi Miquel Martí i Pol). El Certamen Terra i Cultura té per objectiu premiar i promocionar les millors cançons enregistrades amb música original i basades en poemes en llengua catalana. Aquest llibre-CD pretén també convertir les musicacions en català de l’any en un material didàctic per als centres educatius.
    Tornar a l'índex
Noves tecnologies
  • Fem murals digitals amb Glogster. Quadern fotocopiable GuixDos amb diferents pràctiques de la nova aplicació web 2.0 Glogster. Es tracta d'una aplicació gratuïta que permet crear pòsters digitals i difondre'ls. És un recurs molt intuïtiu i ofereix resultats espectaculars, ja que permet incrustar elements multimèdia als murals que tradicionalment hem fet sobre cartolina. El resultat final es pot imprimir. L'aplicació es troba a la xarxa i s'hi pot accedir des de qualsevol ordinador amb reproductor de Flash.
 
    Tornar a l'índex
Educació per a la ciutadania
  • Tots els drets per a tots els nens i les nenes. La Convenció sobre els Drets de l'infant recull els drets de totes les nenes, nens i joves menors de 18 anys. Unicef presenta aquest material, com un recull d'aquest articles resumits acompanyats de  fotografies  per mostrar-nos quin són els drets dels nens i nenes. També acompanya el material un DVD-Rom ple d'experiències multimèdia per a treballar a l'aula.  Aquest material forma part del programa Enreda't amb UNICEF que és un programa educatiu que promou l'educació pel desenvolupament i els drets dels infants en l'àmbit escolar. Trobareu més informació a la pàgina: www.enredate.org.
  • Guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius. Aquesta guia ofereix orientació i suport a totes les persones que es troben gestionant, dia a dia, la diversitat religiosa i les pràctiques concretes que se'n deriven.  Recull també la legislació més rellevant en la matèria i revisa sintèticament els trets més importants de les confessions religioses del país. A més compta amb un apartat de recomanacions específiques que aborden la correcta gestió de la pluralitat de les religions i un recull de bones pràctiques.
    Tornar a l'índex
Interculturalitat
  • Aprendizaje Intercultural. Propostes realitzades per diferents professionals de l'Unió Europea per tal de treballar aspectes relacionats amb l'aprenentatge intercultural. Les activitats recollides es poden utilitzar per treballar: dinàmiques de grup, coneixement propi, debat, discussió, afrontament, jocs de simulació, jocs de rol, resolució de problemes,  investigació i presentacions, avaluació... També presenta tallers: preparació per a un intercanvi; minoria i majoria; resolució de conflictes interculturals i  incrementar l'interès a les persones per l'aprenentatge intercultural.
  • Aprenem amb el poble gitano. L'objectiu d'aquesta guia és oferir les orientacions pedagògiques necessàries per aconseguir amb èxit el coneixement i la sensibilització sobre la història i la cultura del poble gitano al nostre país. Com a professionals, hi trobareu el suport per promoure, entre infants i joves , la reflexió sobre el coneixement real i no estereotipat del poble gitano.
  • Actitudes lingüísticas, escuela e inmigración. Los escolares ante la diversidad lingüística y cultural. (Cd-rom). El CD estudia les actituds lingüístiques de l’alumnat d’ESO de Catalunya i les variables que incideixen en elles a nivell quantitatiu i qualitatiu per a poder conèixer com són construïdes subjectivament aquestes actituds.
    Tornar a l'índex

Necessitats educatives especials

  • Alumnos con altas capacidades. Llibre on l’Àngel Guirado (Inspector del Baix Empordà) i la Mercè Martínez acosten al professorat i, també a les famílies, la diversitat de l’alumnat amb altes capacitats i les seves necessitats. Proporciona recursos per observar, detectar i implementar intervencions educatives a l’aula i el centre. Destaca també els mitjans que permeten la col·laboració entre la família, l’escola i l’entorn proper.
  • Guia per a famílies d'infants i joves amb altes capacitats intel.lectuals. Aquesta guia pretén orientar les famílies amb infants o joves amb altres capacitats, perquè puguin acompanyar els seus fills o filles en el seu desenvolupament personal i col·laborar en la resposta a les seves necessitats socials, emocionals i educatives.
  • Alumnado con trastorno del espectro autista. El llibre pretén ajudar els docents a saber quines són les potencialitats i necessitats d’aquests alumnes, tenint en compte les dificultats que el trastorn els genera en la seva manera d’aprendre i relacionar-se. S’hi aporten recomanacions, suggeriments i estratègies per a facilitar la seva màxima integració personal i social possible. Escrit per en Josep Mª Soler, la Sara Mitjà, l’Alícia Bravo i la Carme Hortal (coord).
  • Guia per a famílies d'infants i joves amb alteracions greus de conductaAquesta guia aporta elements a les famílies per poder entendre i acompanyar els fills i filles que, en algun moment del seu procés evolutiu, presentin comportaments disruptius. Dóna pautes per saber què els passa, què volen i tenir en compte que necessiten la relació amb persones adultes per afrontar els seus neguits, encara que sembli que la rebutgin.
  • Guia per a l'anàlisi , la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives. Aquesta guia persegueix un objectiu doble: per una banda, orientar el procés de canvi en els centres educatius cap a la inclusió i, per l'altra, servir de referent per identificar les bones pràctiques inclusives que ajudin en aquest procés de millora escolar.
 
Tornar a l'índex
Novetats DVD
Cinema
  • Persépolis. La mejor lección de derechos humanos para toda la família
    Pel·lícula en dibuixos animats, basada en el còmic del mateix títol, que narra la història autobiogràfica d’una nena iraniana en plena expansió de l’integrisme islàmic. A través dels ulls de la precoç Marjane, veiem les esperances d'un poble, trencades després del cop d'estat que va enderrocar el txa de Pèrsia. Els pares de Marjane l'envien a estudiar a Aústria, on passa pels canvis propis de l'adolescència mentre combat el fet de ser equiparada amb el fonamentalisme religiós i l'extremisme. Posteriorment, veiem el retorn al seu país per estudiar a la Universitat i com, al final, torna a marxar a Europa, definitivament.
  • El erizo. (Basada en la novel·la “L’elegància de l’eriçò”). Història d'una trobada inesperada entre alguns habitants d'un immoble d'un carrer de Paris: Paloma Josse, una nena d'onze anys molt intel·ligent i amb un pla secret; Renée Michel, portera discreta i solitària que sota la seva aparença d'inculta i esquerpa amaga en realitat una personalitat intel·ligent i conreada; i l'enigmàtic senyor Kakuro Ozu, un japonès que acaba de traslladar-se a l'edifici.
  • El diario de Carlota. Basada en el llibre “El diari vermell de la Carlota”. Carlota té16 anys i està enamorada d’un esportista, l’Oriol, però descobreix el sexe amb Sergio, el gendre que totes les  mares vodrien per a les seves filles. Carlota està feta un embolic, però, ni els seus pares (que s’estan separant), ni les seves millors amigues (Elisa i Mireia) poden ajudar-la. Entre altres coses, perquè l’Elisa es disfressa de noi per poder estar a prop de Lucas, de qui està bojament enamorada, i perquè la Mireia s’ha proposat seduir al jove Oriol, traicionant així a la seva millor amiga...Qui ha dit que tenir 16 anys sigui fàcil?
  • Competencia deslealTracta de la rivalitat comercial entre dues famílies: la d'Umberto, sastre d'ofici que té una elegant sastreria en un carrer comercial de Roma, i Leone, propietari d'una modesta merceria que es va adaptant als temps moderns i, poc a poc, pren clients a la sastreria d'Umberto. Mentre els dos homes discuteixen i es barallen per la competència comercial, les seves famílies - ridículament semblants- fan una vida al marge d'aquestes trifulgues dels negocis. Quan el 1938 els feixistes proclamen les lleis que discriminen els jueus, a tots plegats els cal prendre posicions personals i ètiques; aleshores, la rivalitat entre les famílies es transforma en una sorprenent i profunda amistat.
 
Tornar a l'índex
 
NOTA: Recordeu que podeu reservar telemàticament qualsevol dels materials disponibles al nostre CRP des d'aquest Formulari de Reserva de Préstec que també trobareu a la nostra pàgina web, dins el menú Mediateca.
 
 
Tornar a l'índex
Des de l'EAP

Expo Jove 2011

Els dies 25, 26 i 27 de gener ha tingut lloc a Girona la 6ª edició de la Fira de l’EXPO JOVE. Es tracta d’un saló d’ informació i orientació juvenil que té com objectiu principal donar suport als joves per decidir el seu futur professional i laboral.
Amb la presència de 52 expositors, el saló ha rebut la visita de més de 6.200 persones entre estudiants d'ESO, BTX i cicles, i una nombrosa presència de familiars.
Formació, treball i salut han tornat a ser els temes centrals. A més de l'oferta formativa, també s'han pogut conèixer els programes gestionats per la Generalitat per accedir al món del treball i diverses propostes adreçades a la joventut.
L’EAP del Baix Empordà, juntament amb la resta d’EAPs de la demarcació de Girona, ha col·laborat en l’assessorament i orientació professional dels visitants a la Fira, des de l’estand del Departament d’Ensenyament.

Esperem que els centres que l’han visitat  hagin complert les seves expectatives i engresquem als que encara no ho han fet a participar en properes edicions.


Tornar a l'índex
Des del LIC

Parelles, duos i fins i tot trios

Un any més durant el mesos de gener i febrer s’estan duent a terme els actes
de presentació de les parelles lingüístiques a diferents centres educatius del Baix Empordà. Aquest curs s’incorpora de nou l’institut Puig Cargol de Calonge. Des del
LIC us encoratgem a tirar endavant aquest tipus de propostes que engloben la
llengua i la cohesió social.

II Jornada de tutors i tutores d’Aula d’Acollida

Competències Bàsiques a l’Aula d’Acollida. L’ELIC del Baix Empordà està preparant aquesta acció formativa per al proper divendres, 18 de març de 2011, de 9h a 14h, al Centre Municipal d’Educació de Palafrugell, amb el propòsit de compartir experiències i aprofundir en el treball i la programació per Competències Bàsiques. El període d’inscripció serà del 23 de febrer al 14 de març. Esperem la vostra participació.
L'enllaç per a la inscripció a la Jornada:
5020921502 II Jornada tutores aula d'acollida


Tornar a l'índex
NOTA: També podeu consultar aquest Full Informatiu des de la nostra pàgina web, a partir del menú Informació / Full informatiu . L'enllaç directe a la pàgina corresponent és http://www.xtec.cat/crp-baixemporda/informacio/informatiu_sebe_feb11.htm
Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació
C/ Morró, 37 - Tel.: 972643686 - Fax: 972642029
17100 La Bisbal d'Empordà
crp-baixemporda@xtec.cat