ACTIVITAT 4

 

 

Preparar la lectura dramatitzada

  • Amb l'auca ben apresa i les diapositives fetes només cal que a l'hora de  fer la presentació a davant dels vostres companys i companyes, ho féu d'una manera entenedora, interessant i divertida. No oblideu a quin públic us dirigiu.

  • Assageu la presentació abans amb el vostre grup. Proveu el material i el temps que necessiteu.

  • Una bona manera de començar podria ser preguntar als nens i nenes de la classe que en saben de l'autora. Probablement els seus mestres ja els hauran fet una introducció de l'activitat i també alguns n'hauran sentit a parlar a la tele. D'aquesta manera, apart de fer-vos una idea dels coneixements previs, el nivell i l'actitud dels nens, creareu un ambient més distès i veureu com heu de parlar vosaltres.

  • Després llegiu el text de l'auca acompanyant a les diapositives. Llegiu a poc a poc, amb veu alta i clara. Vocalitzeu bé les paraules. Feu-ho tot seguit.

  • Quan acabeu doneu temps per fer preguntes. Si no s'animen féu-ne vosaltres. Podeu portar una llista preparada per si de cas.

  • Finalment podeu proposar-los de fer una activitat ells: un dibuix, una redacció, un mural, fins i tot una altra auca, un poema o un cal·ligrama... Parleu-ne abans amb els seus mestres.
    Demaneu-los que una vegada l'hagin feta us la vinguin a presentar a vosaltres.

  • Si us agrada disfressar-vos i en teniu la possibilitat, podria ser divertit que anessiu a fer la presentació vestits com fa cent anys. Si encara teniu temps busqueu-ne documentació.

Durant el procés del treball aneu revisant la graella d'avaluació per veure els aspectes que se us valoraran i tingueu-los en compte.

 

 

 

            Procés