TEMPS DE TEMPS
Sèrie d'activitats adreçades a Secundària, però adaptables a Cicle Superior de Primària

Per Primària

• Els fenòmens meteorològics.
    Per a Cicle Mitjà d'educació primària. Es treballen els fenòmens meteorològics: els núvols i precipitacions, la temperatura, el vent, les unitats de mesura i les previsions meteorològiques.

Miniunitats didàctiques
Preguntes amb resposta
Fes de meteoròleg o meteoròloga i confegeix el mapa de les comarques de Catalunya.

Com funcionen els termòmetres? ESO

Quina temperatura marca el termòmetre? ESO

Les estacions de l'any PRIMÀRIA

Té problemes la terra? PRIMÀRIA

BATXILLERAT

Enciclopedia de la
METEOROLOGIA
L'energia del sol
La circulació general
Estació meteorològica

eteorològica

Per què el cel és blau ?

Què és un tsunami?

Per què es veu el llampec abans de sentir el tro?

SIMSOL

Taller que permet simular el cicle anual de les estacions astronòmiques i el seu efecte sobre la llargada
del dia i l'altura del sol aparent sobre l'horitzó.
El nivell sembla adequat per a la primera etapa de l'ESO però resulta també útil per aclarir conceptes
en cursos més avançats.

Sol- solet

La meteorologia a l'escola.
Recursos per als mestres. Activitats per alumnes de primària. Un crèdit variable per a tercer d'ESO.. Com instal·lar
una estació meteorològica i moltes coses més.
Links relacionats

Introducció a la meteorologia

Dues unitats didàctiques adreçades a 1r. cicle d'ESO per treballar els continguts de meteorologia i estudi de l'atmosfera.
Amb una guia pel professor i activitats d'aprenentatge i avaluació pels alumnes.

El sol es mou?

Estudi del moviment aparent del punt de posta del Sol al llarg de tot un any .

Nuvols i precipitacions

Classificació dels núvols. Plana creada per alumnes de 1r. de batxillerat de l'IES "Joaquin Bau" de Tortosa.

Rainbow Span

Poema en anglès de l'arc de Sant Martí
Construcció d'un pluviòmetre
Projecte de meteorologia per a P4
Unitat Didàctica que treballa el tema de la meteorologia i els principals elements que influeixen en ella
Aurores

Pàgines que expliquen el fenòmen de les aurores amb suggerències per a aplicar a l´aula
Unitat Didàctica sobre Meteorologia i Climatologia
El hombre, responsable del cambio climático

Unitat didàctica sobre el canvi climàtic adreçada a 1r. d'ESO.

Laboratori de tempestes

Ofereix informació sobre tempestes, tornados, huracans, etc., i inclou recursos educatius.

La NASA per nens

Jocs en flash.