ESCOLA LA DRAGA

Els alumnes de la Draga han treballat amb llegendes lligades a indrets i fenòmens naturals de la comarca.

Han llegit les llegendes, les han situades i han anat a fer fotografies dels llocs on succeien.
Després les han adaptat i han dibuixat els personatges

Els alumnes de Cicle Inicial han escrit la llegenda de "El drac de Banyoles"

El procés de treball dels alumnes de cinquè ha estat el següent:

• Lectura de diverses llegendes, en gran grup, i tria de les que tenen com a lloc de referència paisatges de Banyoles o del nostre entorn més proper.

• La mestra organitza els quatre grups de treball per tal que quedin una mica equilibrats (6 o 7 alumnes a cadascun). A partir d’aquí sempre es treballa en petit grup.

• Cada grup tria una llegenda i escriu el guió del seu vídeo.

• Les llegendes que han triat han estat:
    El castell enfonsat
    Les goges
    La creu d'en Trui
    L'estany de les tres creus

• Cada grup reparteix els personatges i els narradors entre els alumnes del grup.

• Es decideix quines i quantes fotos han de fer per tal d’anar explicant la llegenda i al mateix temps fan un esquema dels personatges que dibuixaran per cada foto o seqüència.

• Un cop fetes les fotos les imprimim. Dibuixen els diferents personatges i els enganxen a les fotos.

• Cada grup fa les fotos que seran les imatges definitives del vídeo.

• Assagen el guió per posar so a les imatges i gravem amb el programa de Windows.

• La mestra que ha dut a terme aquest treball amb els alumnes de 5è fa el muntatge amb el programa Windows Movie Maker.

Torna a activitats