ACTIVITATS DELS CENTRES

Escola El Frigolet Escola Can Puig
Escola Alzina Reclamadora Escola Baldiri Reixac

"Le petit comitè"
de Ràdio Banyoles dedica el programa del dia 14 de maig al projecte.

ACTIVITATS

Dia 8 de maig
Sortida als Estanyols de Sant Miquel de Campmajor.

En Joan Anton Abellan, l'Elisabet Saus i en Josep Fort ens han acompanyat a descobrir l'interés geològic i llegendari d'aquesta contrada.

• CONCURS LITERARI "LLEGENDES I PAISATGES DEL PLA DE L'ESTANY"
    Clica aquí per veure les bases

VEREDICTE DEL CONCURS

Llegenda

Autor/a

C. Inicial

El drac i els habitants

Aleix Guilana Mach

Esc. Casa Nostra

C. Mitjà

Les dones d’Aigua de l’estany d’Espolla

El Drac de la Cendra

El Gegant amb caputxa

La font de la Puda

Elisenda Veciana

Nina Grabuleda Rafart

Jofre Costa

Clàudia Masachs

Esc. Casa Nostra

Esc. Carles de Fortuny

Esc. La Draga

C. Superior

Els misteriosos estanyols

Laia Pèlachs Masanas

Esc. Baldiri Reixac

Secundària

DESERT

El lliurament de premis tindrà lloc el
    23 de maig a les 17 h. al Centre d'Estudis Comarcals. Durant l'acte l'Ingrid Calpe i en Miquel Torrent llegiran les llegendes premiades.

• Bloc visites centres
    L'Àngel Vergés ha anat a molts de centres a explicar llegendes. En aquest bloc ens ho explica i encara ens continua fent propostes.

• Del 23 d'abril al 23 de maig
    EXPOSICIÓ DELS TREBALLS DEL PROJECTE

Al museu Darder i a la Biblioteca de Banyoles podreu veure alguns d'aquests treballs. També s'hi visionarà un audiovisual amb els muntatges que heu presentat.

• Dia 20 de febrer
    Visita al Pla d'Usall

Ens varem trobar a l’església d’Usall, varem visitar el brollador de Mossoga i la Platja d’Espolla. Va ser un veritable plaer, per les més de quaranta persones que hi varem assistir, poder escoltar “in situ” les explicacions i llegendes de la boca de l’Ernest Costa i de l’Àngel Vergés.
    Podeu trobar les referències de les llegendes que l'Àngel Vergés va explicar a la sortida i alguna sorpresa més al seu bloc :

• Dia 17 d'octubre
    Visita a les Estunes

Dissabte passat vam poder gaudir d’una sortida màgica pel paratge de les Estunes.
    La Bet de l’Aula de Natura ens va explicar la seva formació i els arbres monumentals de l’indret. L’Angel ens va fer volar la nostra imaginació tot explicant-nos llegendes d’allà i d’altres indrets
    Després vam recórrer una de les baumes per trobar les “encantades” i tots vam quedar encantats.

La propera sortida relacionada amb el tema serà als " Bullidors del Pla d'Usall" el dissabte dia
    20 de febrer a les 11 h... L'Ernest Costa i l'Àngel Vergés ens acompanyaran i faràn una aproximació al paisatge, a l'entorn i a la toponímia d'aquest indret tan especial. Us hi esperem !

• Del 9 d'octubre al 8 de novembre
    Exposició 'Aigües sorgents'

La conca lacustre de l'estany forma el conjunt càrstic més important de l'Estat espanyol. Explicar-lo de forma "didàctica, interactiva i divertida" és l'objectiu de la mostra  'Aigües sorgents', la tercera exposició pròpia que organitza el Museu Darder-Espai d'Interpretació de l'Estany. Pretén donar a conèixer els brolladors, estanyols, llacunes i estanys, tot explicant-ne el seu origen, característiques, singularitats i relació amb l'home.

Per aconseguir-ho s'ha optat per un format que combina informació rigorosa i art. Així, per al  primer àmbit de l'exposició s'han creat i desenvolupat sis noves mentides al voltant de l'estany, que superen les tradicionals llegendes. Totes tenen un enfocament satíric, tal i com demostren els seus títols: 'L'estany de Banyoles és artificial', 'Els americans perforen l'estany nou', 'L'estanyol d'Espolla no existeix', 'Elvis Presley i Marisol a l'estany de Banyoles', 'A qui pertany l'estanyol de les Tres Creus?' i 'L'estanyol de Can Ordis és innocent'. Els visitants s'aproparan a les mentides a través d'un audiovisual en què han participat diversos actors de la ciutat.