Títol: UN SANT JORDI... DIFERENT
Temàtica: Animació a la lectura Àrees relacionades: TIC
Centre: CEIP Pla de l'Ametller Responsable: Pere Sánchez, Neus García
Web http://www.xtec.cat/ceipremeibanyoles/
Llegir i mirar contes és una activitat quotidiana pels nostres alumnes. Aprofitant aquest potencial i la proximitat de la diada de Sant Jordi vam decidir crear els nostres propis contes de Sant Jordi. Utilitzant el programa “El pequeño escritor” els alumnes van il·lustrar les pàgines del seu propi conte, l’argument del qual parteix del coneixament ampli que tenen de la llegenda de Sant Jordi. D’aquesta manera, va ser molt motivador veure i escoltar la llegenda original amb suport digital (Cd.) per després fer-la amb el programa que abans hem comentat. Per afegir un plus de creativitat i motivació vam decidir canviar el títol de la llegenda. D’aquesta manera van sortir contes com:
  • Sant Jordi poruc.
  • Sant Jordi i la princesa valenta.
  • Sant Jordi i el drac bo.
Un cop van escriure i il·lustrar els contes vam dedicar una sessió per passar-los amb el canó de projecció i llegir-los i mirar-los entre tots.
Podeu veure altres contes [1] [2] [3] [4]
curs 2006/2007