ACTIVITATS DEL PROJECTE
LA TERRA: PREGUNTA I ET RESPONEM

Els docents i les escoles han aprofitat per fer una gran varietat de preguntes i, per donar-hi resposta, s’han organitzat les següents activitats:

Hi havia llavors a l'època dels dinosaures?
Podríem veure alguna llavor fòssil?

Alumnes de P4 CEIP Joanot Alisanda
Activitat: Taller amb fòssils, adreçat a nens i nenes de p-4, per tal que els petits puguin veure diferents tipus de fòssils i conèixer les seves característiques principals.
Divendres 8 de maig -
recull fotogràfic
Quan de temps van trigar a formar-se els talussos del riu Ripoll?
Podem trobar fòssils al riu Ripoll?
Alumnes de CM CEIP Joanot Alisanda
Activitat: Conferència que comptarà amb la presència conjunta de personal de l’Institut Geològic de Catalunya i de l’Institut Català de Paleontologia i els alumnes podran veure alguns dels fòssils més emblemàtics de la zona del riu Ripoll i conèixer la geologia del riu.
Dijous 21 de maig al casal Pere Quart
- recull fotogràfic
Com treballen els científics?
Alumnes de 6è CEIP Font Rosella
Activitat: Visita a les noves instal·lacions de l’Institut Català de Paleontologia M. Crusafont on els estudiants podran conèixer de primera mà la feina que fan els investigadors i com apliquen el mètode científic a les seves recerques i , a més, visitaran el nou taller de preparació del centre. Dijous 14 de maig - recull fotogràfic

Com es sap que les restes que es troben en una excavació tenen valor?
Alumnes de CM CEIP Samuntada

Activitat: Presentació en power-point sobre les diferents tècniques d’excavació, adreçada a alumnes de primària amb la presentació d’un expert.
Divendres 22 de maig - recull fotogràfic

Quina diferència hi ha entre evolució i adaptació?
IES Miquel Crusafont
- IES Vallès