xtec
xtec - ràdio

El Servei Educatiu de Sant Adrià de Besòs

El Servei Educatiu de Sant Adrià de Besòs és un equip multiprofessional que dóna suport i assessorament als centres educatius publics i privats concertats de nivells educatius no universitaris (professorat, Alumnat i famílies), està format pel CRP, l'EAP i l' ELIC.

CENTRE DE RECURSOS PEDAGÒGICS

Els centres de recursos pedagògics són serveis educatius creats pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, per a donar suport a l'activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent del professorat. Actuen territorialment, el seu àmbit d'actuació és local, subcomarcal o comarcal. Actualment hi ha 72 CRP i 7 extensions de CRP que cobreixen tot l'àmbit territorial propi del Departament d'Educació.

Funcions

Les seves funcions estàn regulades pel Decret 155/1994, de 28 de juny i són:

EQUIP D'ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC

Els equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) són serveis educatius que donen suport al professorat per tal d'oferir la resposta educativa més adequada al conjunt de l'alumnat, especialment aquell que presenta disminucions o més dificultats en el procés d'aprenentatge i les seves famílies.

Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica tenen un àmbit d’intervenció comarcal o subcomarcal. Els EAP estan integrats per 463 professionals, funcionaris docents de l’especialitat de Psicologia i Pedagogia i funcionaris de l’especialitat DETreballador social en el cas d’aquells equips situats en àmbits amb importants necessitats socials. Aquests professionals treballen com a equip multidisciplinari en el seu àmbit territorial en l’avaluació, el seguiment i l'orientació de l'alumnat, sobretot per a aquell amb necessitats educatives especials i en l'assessorament al professorat dels centres docents. Actualment hi ha 79 EAP, que intervenen en l'àmbit territorial propi del Departament d’Ensenyament.

Funcions:

•  Identificació  i avaluació de les necessitats educatives especials de l'alumnat, conjuntament amb el professorat i d'altres serveis específics per tal de trobar la resposta educativa més adequada en cada cas.

•  Elaboració i seguiment de les diferents adaptacions curriculars que puguin necessitar els alumnes, conjuntament amb el professorat i d'altres serveis específics.

• Assessorament als mestres i professors sobre els projectes curriculars dels centres educatius, concretament en aspectes psicopedagògics i que millorin l'atenció a la diversitat de necessitats dels alumnes.

• Assessorament a l'alumnat, les famílies i el professorat sobre aspectes relacionats amb l'orientació personal, educativa i professional.

• Col·laboració amb els serveis socials per tal d'oferir atenció als alumnes i les famílies que ho necessitin. Oferta de recursos, infraestructura i de serveis als centres docents i al professorat per tal que disposin de material específic de les diferents àrees curriculars, de mitjans propis de la tecnologia educativa i de publicacions especialitzades, amb assessorament o instruccions d'utilització.

EQUIP DE SUPORT I ASSESORAMENT EN LLENGUA, INTERCULTURALITTAT I COHESIÓ SOCIAL.

En els darrers anys, els profunds canvis socials experimentats han fet palesa la necessitat que els centres educatius s’adeqüin a la creixent complexitat i pluralitat que ha anat adquirint la societat catalana. Per donar reposta als nous reptes educatius que plantegen aquests canvis, es van crear els ELIC que tenen com a objectiu de primer ordre per avançar en la consolidació dels centres educatius:

- potenciar que els centres

- facin ús del català en un marc plurilingüe, l’educació intercultural i la cohesió social per aprendre a viure junts, i participin de la dinàmica social i cultural de la població o del barri on estan situats per promoure continuïtats i coherències educatives;

- siguin innovadors i de qualitat, arrelats al país i oberts al món;

- que atenguin tot l’alumnat, independentment de la seva procedència, religió, llengua, possibilitats econòmiques de les famílies, capacitats, etc.;

- que siguin inclusius, que promoguin els valors del diàleg, la convivència, l'educació intercultural… on tothom pugui aprendre en funció de les capacitats i on tothom s’hi trobi bé;

- que facin possible la igualtat d’oportunitats, especialment dels col·lectius més vulnerables.

Es a dir potenciar per tal que els centres puguin assolir els objectius dels tres eixos esmentats que defineixen el Pla LIC: ús del català, educació intercultural i cohesió social.