Aprenentatge i Servei -curs 2012/13 | ||
Sobre ApS | PROJECTES DE CENTRES EDUCATIUS | ApS a Sant Cugat |
ESCOLA COLLSEROLA - APADRINAMENT LECTOR |
||
Els alumnes de 6è apadrinen als alumnes de primer i els acompanyen en la lectura durant una sessió setmanal |
ESCOLA CIUTAT D'ALBA - PADRINS |
||
Els alumnes de primària apadrinen una classe d’educació infantil. Aquest apadrinament consisteix en que en totes les festes, diades o projectes que impliquen a tota l’escola de manera transversal els nens i nenes de primària comparteixen alguna activitat amb els seu grup apadrinat. Les activitats que es proposen al llarg del curs són de dos tipus: individuals o de gran grup. Activitats de gran grup: 1. Repartiment de la fruita en el projecte fruita al que estem adherits. 2. Acompanyament en les danses per la Castanyada. 3. Preparació d’una activitat relacionada amb un poema per Sant Jordi. Activitats per parelles: 1. Elaboració panellets i pa de tardor |
ESCOLA LA FLORESTA- ENDINSAT EN LA LECTURA |
||
L’activitat consisteix en que setmanalment un grup de pares i mares dediquen temps en horari lectiu a l’acompanyament individual a la lectura d’alumnes de primària (de primer a sisè) a l’acompanyament del treball de llenguatge oral pels alumnes d’infantil per grups. |
GERBERT D'ORLHAC - RESIDÈNCIA STA. ROSA Taller de bosses d'herbes aromàtiques |
||
Els alumnes de 4t i de 2n de Primària col•laboren |
GERBERT D'ORLHAC - PADRINS DE LECTURA |
||
Els alumnes de 6è de primària comparteixen estones de lectura amb els alumnes de 1r de Primària. Periodicitat: 1sessió setmanal de 45 min. Durada: Tot un curs escolar. |
INS ANGELETA FERRER, INS ARNAU CADELL, INS LEONARDO DA VINCIi INS PLA FARRERAS I ESADE TALLER JOVE COMUNICA |
||
Aquest projecte es duu a terme en el marc d'una nova assignatura optativa, Lideratge Social, impartida amb metodologia d'aprenentatge servei. En aquesta assignatura els estudiants de ESADE cursen, en primer lloc, un mòdul de Comunicació en Públic que els permet, en segon lloc, programar i dinamitzar un taller d'expressió oral, el Taller Comunica en instituts de secundària. D'aquesta manera, els alumnes dels instituts milloren les seves competències comunicatives i els estudiants universitaris, a més d'aplicar i aprofundir els coneixements i habilitats de comunicació en públic apresos en l'assignatura, entrenen la seva capacitat de lideratge social, provocant canvis positius en l'entorn pròxim a l'incidir en una necessitat real dels instituts. |
INS ANGELETA - PARELLES LINGÜÍSTIQUES |
||
Alumnat voluntari de 4t d’ESO fan conversa en català una hora de pati amb alumnat nouvingut. Fan l’aprenentatge en horari lectiu, una hora a la setmana, dins l’assignatura de l’ètico cívica Activitats d’integració i acompanyament sota la supervisió del departament de Psicopedagogia i la coordinadora LIC del centre per fomentar la cooperació i solidaritat de l’alumnat amb els companys i companyes que s’han incorporat al nostre sistema educatiu. Actuació emmarcada dins el Pla Educatiu d’Entorn |
INS LEONARDO DA VINCI - PARELLES LINGÜÍSTIQUES |
||
Alumnat voluntari de 4t d’ESO fan conversa en català una hora de pati amb alumnat nouvingut. Fan l’aprenentatge en horari lectiu, una hora a la setmana, dins l’assignatura de l’ètico cívica Activitats d’integració i acompanyament sota la supervisió del departament de Psicopedagogia i la coordinadora LIC del centre per fomentar la cooperació i solidaritat de l’alumnat amb els companys i companyes que s’han incorporat al nostre sistema educatiu. Actuació emmarcada dins el Pla Educatiu d’Entorn |
INS ANGELETA FERRER I ESCOLA THAU - TALLER D'HORT ESCOLAR |
||
El grup de treball de recerca dels Horts Escolars de l'INS Angeleta Ferrer, han ensenyat a alumnes de primària de cinquè, la seva experiència i els han donat consells sobre el manteniment d’un hort escolar. |
INS ARNAU CADELL - MON DIVERS
ASDI, Associació l’Ortiga, el Cau Amic, Escola Bressol de Valldoreix, Residència d’Avis Sant Salvador, Jardins de Valldoreix, Virgen de la Puerta, Cugat Natura i el Taller Jeroni de Moragas |
||
A 4t d'ESO, en el marc d'Alternativa a la religió, hem treballat els valors en petits grups i cada un ha triat una entitat on explorar-los i practicar-los. Després han exposat la seva experiència a la resta de companys. Els diferents grups han participat en dos o tres sessions, fora de l'horari escolar, de diversa durada. Els serveis han estat molt variats: acompanyar un grup de discapacitats físics al teatre de Mirasol per a l’assaig d’una obra de teatre, arreglar el jardí d’Asdi; teatre, futbol i altres activitats esportives al Taller Jeroni de Moragas; cantar, animar i conversar amb diversos grups d’avis; acompanyar infants preescolars en les seves activitats a l’escola bressol, participació en la campanya de recollida de menjar, col•laboració amb l’Associació Ortiga en tasques de l’hort i confecció de cistelles, passejar gossos ... Per exemple: amb la residència Jardins de Valldoreix: els alumnes de l’Institut ajuden a preparar la Diada de Sant Jordi, fent treballs manuals creant una rosa de Sant Jordi en tricot i confeccionant el llibre dibuixat pels residents de Jardins de Valldoreix, un altre grup participarà a la II Gymkhana d’Aigua on els residents gaudiran de jocs d’aigua a l’exterior durant l’estiu. |
INS PLA I FARRERAS - CONTES I MÚSICA PER A TOTS |
||
Alumnat voluntari de 4t d’ESO prepara contes musicats per poder anar a representar a escoles bressols, escoles d’ed. infantil o llars d’avis. Fan l’aprenentatge en horari lectiu, una hora a la setmana, dins l’assignatura de l’ètico cívica. |
INS PLA I FARRERAS - ESCOLA COLLSEROLA - TALLER DONA'M JOC |
||
Fan l’aprenentatge en horari lectiu en una assignatura optativa. |
INS PLA I FARRERAS - MEDIACIÓ I VOLUNTARIAT |
||
Fan l’aprenentatge en horari lectiu, una hora a la setmana, dins l’assignatura de l’ètico cívica, intervenen fent mediació. |
INS PLA I FARRERAS - PARELLES LINGÜISTIQUES: COMPARTIM CONVERSES |
||
Activitats d’integració i acompanyament sota la supervisió del departament de Psicopedagogia i la coordinadora LIC del centre per fomentar la cooperació i solidaritat de l’alumnat amb els companys i companyes que s’han incorporat al nostre sistema educatiu. Actuació emmarcada dins el Pla Educatiu d’Entorn |
INS PLA I FARRERAS - 2X2 ESTUDI SOLIDARI |
||
Fan l’aprenentatge en horari lectiu, una hora a la setmana, dins l’assignatura de l’ètico cívica |
PQPI - ESC CATALUNYA - TALLER ELS JARDINERS |
||
|
ESCOLA AVENÇ - L'AMIC LECTOR |
||
Un primer moment on el protagonisme recau sobre els mestres implicats en la tasca de planificació i organització de l’activitat. Cal tenir present aspectes com la coordinació entre els mestres: programar les sessions que es duran a terme, escollir les parelles tenint en compte la tipologia de l’alumnat... La finalitat principal d’aquest tipus d’experiència es correspon amb la de treballar la lectura en el seu sentit més ampli: a nivell de velocitat, de vocabulari, de pronúncia, de comprensió... |
ESCOLA EL PINAR - FEM I APRENEM |
||
|
Els i les alumnes del cicle formatiu d'educació infantil realitzen diferents activitats als grups de primer i segon cicle d'Ed. infantil del mateix centre. Suport en la realització d’una activitat cada trimestre on l’alumne prepara, realitza i avalua una activitat. |
STA. ISABEL - APADRINAMENT LECTOR |
||
Cada alumne de sisè apadrina un de primer. Comparteixen cada setmana una estona de lectura, els de sisè els preparen també activitats de comprensió lectora. Al llarg del curs els alumnes de sisè van escrivint un diari que al finalitzar el tercer trimestre entregaran a l'alumne de primer a qui han apadrinat. |
ESCOLA VIARÓ - RESIDÈNCIA AMMA : PROJECTE CIENTÍFIC |
||
|
FEM UN MUSEU |
||
Documental |
curs
2012/13
|