Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental IV - Sant Cugat
aula plus
GESTIÓ A L'AULA i MESTRES RESILIENTS
GESTIÓ A L'AULA : RECURSOS I ESTRATÈGIES PER A LA INCLUSIÓ DE TOT L'ALUMNAT

.....De què parlem quan ens referim a la GESTIÓ A L'AULA?

César Bona
Recull de César Bona,
considerat un dels 50 millors professores del món.


 

La gestió de l'aula és el procés que el professorat ha de seguir per, organitzar els estudiants, lloc, temps i materials donant importància a l'ensenyament de comportaments i actituds responsables a l'aula.

El tutor/a resilient, que gestiona l'aula amb eficiència es basa en sis factors constructors de la Resiliència.

1)Enriquiment del vincles prosocials.
2)Límits consensuats i clars.
3)Ensenyament d'habilitats per a la vida.
4)Donar suport i afecte.
5)Establir i transmetre expectatives elevades.
6)Oferir oportunitats de participació significativa.



....RECURSOS PER A L'AULA ORDINÀRIA




 


Gestió del clima a l'aula.
Àngels Arroyo, Gemma Pérez, Isidre Raya SEETDIC VOC

Gestió d'aula efectiva
Montse Grau Seminari CLIC de Sant Cugat, 2011

Estrategias para la mejora de la gestión a l'aula
Basado en Juan Vaelho Orts autor de:
Resolución de conflictos en el aula, Habilidades sociales en el aula, Cómo dar clase a los que no quieren. Ed. Santillana

Gestió d'aula efectiva basada en expectatives altes i un reforç continuat.
Amanda de Noguera de l'Espai LIC. Caixa d'eines 65, recull d'experiències

Què diu el Departament d'Ensenyament sobre la gestió a l'aula?


.EL TUTOR/A RESILIENT ( EXPERIÈNCIES - CONFERÈNCIES - CINEMATOGRAFIA)

Felicita
I si els professors comencessin a elogiar als seus alumnes i a xocar els cinc amb els seus alumnes

El professor

 
Gestió d'aula efectiva (Escola Sant Cosme del Prat de Llobregat)
Vídeo de 18' a l'Edu3.cat

Davant la falta d'interès pels aprenentatges i les males conductes, a l'Escola Sant Cosme es van plantejar que l'equip professorat rebés una formació relacionada amb la gestió de l'aula, la qual consisteix en organitzar l'espai, el lloc i el temps donant especial importància en l'ensenyament del comportament adequat a l'aula perquè els aprenentatges es donin d'una forma eficaç.

Merlí - Sòcrates TV3 - (cap. 5)
Exemple de professor resilient

Rita Pierson: Tots el nens necesiten un campió
Conferències TED
Rita Pierson, maestra durante 40 años, una vez escuchó a una colega decir: "No me pagan para querer a los niños". Su respuesta fue: "Los niños no aprenden de la gente que no les gusta". Un llamado conmovedor para instar a los educadores a creer en sus alumnos y para que se conecten verdaderamente con ellos a nivel personal y humano.

Recull de 50 pel.lícules basades en la figura del docent


 
curs 2016/17