Maleta d'Àlbums il·lustrats |
---|
Per saber més sobre àlbums il·lustrats i propostes didàctiques
|
Recull de la formació COM TREBALLAR ELS ÀLBUMS IL·LUSTRATS |
||
---|---|---|
Activitat de formació adreçada a professorat de primària i secundària, organitzada per l'Equip LIC del Vallès Occidental amb la col·laboració dels CRP de Cerdanyola, Sabadell i Sant Cugat del Vallès. Recull de tota la documentació |
Proposta didàctica de Jaume Centelles,per a treballar Els tres bandits a CI |
||
---|---|---|
Lectura a partir de l'anàlisi i l'observació, basada en les hipòtesis i la descoberta de la paraula escrita. Proposem la lectura de "Tres bandits" en una seqüència temporal de tres setmanes on cada dia s’analitzin dues o quatre pàgines. Els tres bandits ofereix al lector imatges que ajuden a la reflexió, des de la portada fins al final. Aturar-se a cadascuna de les pàgines, contemplar-les i analitzar-ne els colors, la composició, els fons, les expressions de les cares, els ulls (sempre els ulls!) i tots els detalls han de permetre al mestre un treball de lectura de la imatge realment creatiu. Tot i que el material que es presenta és en català, aquesta proposta es pot adaptar per a la lectura en castellà o llengua estrangera. Documents per a l'alumnat |
Propostes didàctiques | |||
---|---|---|---|
Alumnes de primària, de l'escola Cesc Aldea de Terrassa, expliquen a la Universitat, com treballen els àlbums dins del seu projecte de llengua |
|||
|
|||
Proposta didàctica per P-5 o primer de cicle inicial d’educació primària. L’activitat que es desenvolupa és un bon exemple sobre com es pot treballar la comprensió lectora en un l’àlbum il·lustrat, ja que per comprendre aquest tipus de text cal integrar la informacióque aporta el text amb la informació que aporten les imatges. |
|||
Activitats de lectura d’àlbums il·lustrats a cicle Mitjà. Teresa Monsonís, Escola La Floresta de Sant Cugat. El príncep dels embolics Vídeo de 4 min La Teresa Montsonís, responsable de la biblioteca, explica als alumnes de 4t de primària l’ àlbum il·lustrat El príncep dels embolics de Roberto Aliaga i il·lustrat pel Roger Olmos. Pel que fa al treball lingüístic la Teresa fa modelatge de lectura, utilitza tècniques d’immersió lingüística quan l’alumnat se li adreça en castellà i treballa les estratègies de comprensió lectora de la predicció i la hipòtesi quan fa referència ,abans de la lectura, al títol, la portada, la contraportada, la ressenya,...Pel que fa als hàbits treballa amb els alumnes com han de participar en la conversa i finalment, com han de demostrar que els ha agradat la lectura. És molt interessant la reflexió posterior a la lectura amb la participació de l’alumnat on treballen el tema de l’àlbum: les conseqüències de malparlar. |
|||
El treball amb àlbums il.lustrats: un projecte de centre Presentació de l'Escola Francesc Aldea de Terrassa, a càrrec d' Anna Oliva, cap d’Estudis |
|||
Com treballem L'Ernest a classe de P-5 (1) Treballant els rols familiars a partir d'un àlbum il.lustrat. Blog de Jaume Centelles |
|||
|
|||
|
|
||
Presentació del treball amb àlbums il·lustrats al Cicle Mitjà. M. Dolors Dalmases, Escola Antoni Ubach de Terrassa. L'elefant encadenat , Jorge Bucay |
|||
Presentació de dinamitzacions lectores amb àlbums il·lustrats. Begoña Zarza, INS Ribot i Serra de Sabadell. L'alumnat amb els quals es treballa l’àlbum tenen dificultats d’aprenentatge. Es parteix de l’àlbum il.lustat El pequeño sabio Naga de Manfred Sommer, editorial Everest, per despertar la motivació i l’interès vers la lectura i l’escriptura vinculant-ho amb d’altres àrees com l’artística i la tecnologia. L’objectiu final del projecte és presentar, dinamitzar la història del Petit savi Naga a les escoles de Primària. Això implica una preparació prèvia de lectura en veu alta: entonació ritme, to, etc.... Naga : el petit savi Naga vol ser samurai per posar-se a les ordres de l'emperador. Així és com comença un llarg viatge on fa molts amics, cadascun dels quals l' ensenya una virtut. Per fi, arriba a un poble on el savi, més savi, l' ensenya l'escriptura i en Naga acaba fent-se un gran savi. |
Alguns Recursos on line | ||
---|---|---|
Els il·lustrats: una descoberta, diverses veus . Forma part de la campanya El gust per la lectura 2013-14 que promou la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme (Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics) del departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. EL LIBRO ÁLBUM, UN OBJETO CULTURAL . Manuel Peña Muñoz Procediments i estratègies de lectura d'àlbums il·lustrats en infants de 3 a 6 anys Utilització dels textos literaris per a la integració i l'aprenentatge lingüístic de l'alumnat nouvingut. Proposta de corpus Ana M. Margallo. Sel.lecció de recursos on line del grup GRETEL de l'UAB |
curs
2012/2013 |