La partitura de colors
Escola Pont de la Cadena
Molins de Rei

La creació musical és una assignatura pendent (mai millor dit!) del nostre sistema educatiu. Valorar la creació musical és valorar tota una sèrie de valors necessaris per a la vida adulta: respecte als altres, escoltar, arribar a acords, saber decidir, etc.
Es proposa una activitat de creació musical on el nen o nena és el protagonista creant una obra musical que els seus companys i companyes interpretaran seguint unes pautes senzilles.
En un món on els sentiments cada vegada costen més d’exterioritzar, els instruments musicals i la creació són com obrir una finestra al cor: amb un llenguatge més complex que la parla, els nostres nens i nenes són capaços de crear obres musicals i de ser-ne els protagonistes. Això sí, amb l’ajut dels altres que es fan necessaris per tal de fer realitat la proposta musical, interpretant-la amb els instruments de la classe.