Així, doncs, he de confessar que res no pot ser fet de no-res, car les coses necessiten d’una sement per a ser creades i puguin aixecar-se dins els fluids oreigs de l’aire. Lucreci (extret de la llibreta de notes de Màrius Torres)

GUIA DIDÀCTICA

La selecció de poemes que us presentem s’ha fet, principalment, a partir de la proposta que la professora Margarida Prats ens va fer en l’assessorament previ a l’elaboració d’aquesta exposició. A més, n’hi hem afegit d’altres que, pel seu caràcter icònic, els hem considerat imprescindibles.

Els objectius que volem aconseguir amb les activitats de la guia didàctica són els indicats per Margarida Prats en  la seua Invitació a Màrius Torres: captar les possibilitats atractives del significant en el pla fònic i semàntic dels poemes treballats, reconstruir l’estructura global d’alguns poemes, apropiar-se d’alguns procediments estructuradors i d'altres recursos i, posteriorment, aprendre a usar-los per a l’expressió de sentiments i vivències.

Per tal d’assolir-los, ella recomana que l’ensenyant esdevingui un mediador entre el poema i l’alumne tot creant una atmosfera adequada per facilitar l’accés inicial als poemes; ha de despertar expectatives de recepció a partir de la lectura o de la recitació del text; ha d’ajudar l'alumne a descobrir les regularitats fòniques, rima, ritme i els trets semàntics més rellevants; l’ha de guiar en el procés de reconstrucció del sentit del poema i en la producció de textos; i ha de procurar donar difusió als poemes creats a classe.

Aquests han estat els criteris que hem procurat respectar en el disseny de les activitats.

1. ACTIVITATS PER A L'ALUMNAT

Dossier amb totes les activitats.
2. POEMES COMENTATS PER AL PROFESSORAT