Enrera
Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Imprimir
Pràctica B109. Autotext.
 

En aquesta pràctica es presenta la simplificació de l'edició de documents fent ús de l'Autotext.

 
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica
  1. Creeu un document nou.
  2. Assegureu-vos que l'estil actiu és el Normal.
  3. Creeu registres d’autotext associats al nom del vostre centre de treball.
    • Escriviu el nom del vostre centre de treball i seleccioneu-lo.
    • Premeu les tecles Alt + F3 (o bé Insertar | Autotexto | Nuevo…).
    • Assigneu el nom a la nova entrada d’autotext (millor si deixeu la que proposa el Word per defecte ).

    • Premeu el botó Aceptar.
    • Repetiu el procés per a cada una de les noves entrades d’autotext (adreça, telèfon, correu electrònic, Web del centre, …)
  4. Proveu si estan actives les entrades d'autotext escrivint-les al document:
    • Comproveu que, en escriure les quatre primeres lletres de cada una, Word us suggereix l’entrada completa en forma d'un rectangle de color groguenc.
      • Si premeu RETORN, el Word us completarà l'entrada amb el text que té enregistrat.
      • Si continueu escrivint, el Word mantindrà el rètol de suggeriment, mentre hi hagi coincidència i no es premi el primer espai en blanc. En aquest cas es desactiva l'opció de substitució.
  5. Creeu altres registres equivalents a textos habituals en els vostres documents:
    • Secretari/a
    • Director/a
    • Coordinador/a
    • Claustre de professors
    • Avaluació
    • Cicle Inicial
    • Cicle Mitjà
    • ...
  6. Comproveu quines són les entrades d'autotext que porteu definides:
    • Demaneu Insertar | Autotexto | Normal. No activeu cap de les entrades perquè no s'amaguin.
    • Observeu les entrades introduïdes. El resultat ha de ser semblant a aquest:
    • Activeu alguna de les entrades i observeu com s'insereix al document.
  7. Sortiu del Word sense desar els canvis
 
 
 
Aquesta pràctica està basada en els cursos D58 i D48.
   
 
Amunt