Enrera
Bloc C
Formació TIC en centres educatius
Imprimir
Pràctica C105. Els gifs animats amb el Paint Shop Pro
 
Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer C105.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocc, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.
   

En aquesta pràctica es treballa la creació d'imatges animades a partir de dibuixos fets amb l'ordinador.

 
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica
Els GIF animats presenten certs avantatges:
  • Són fàcils de crear: els autors no necessiten dominar llenguatges de programació o tenir un accés especial a un servidor web.
  • Són fàcils d'integrar en una pàgina web: es criden de la mateixa forma que una altra imatge.
  • Tenen compressió sense pèrdua, ja que són fitxers GIF.
  • Estan àmpliament suportats en eines de navegació i plataformes.
  • No carreguen el tràfic de dades, ja que l'usuari el carrega d'una sola vegada i s'executa des de la memòria cabdal navegador.
Però tenen certs desavantatges:
  • Els GIF en bucles infinits (que no paren mai) molesten, encara que els usuaris poden desactivar l'animació fent clic al botó Parar del navegador.
  • No existeix interactivitat; és a dir, no es pot parar o iniciar la reproducció com passa amb altres tipus d'animacions (Shockwave, Flash, Quicktime, etc.).
  • No disposen de so.
  • No tots els navegadors mostren l'animació a la mateixa velocitat.
   
  El que fareu en aquesta pràctica és que a partir d'un seguit d'imatges ja fetes, les obrireu i seguidament els donareu uns quants paràmetres per acabar d'ajustar l'animació.
  1. Obriu el programa Animation Shop, des del menú Archivo | Ejecutar Animation Shop del programa Paint Shop Pro.  
  2. Obriu el fitxer bfly1.gif, que és troba a la carpeta tic\blocc, amb l'Animation Shop, mitjançant l'opció Abrir del menú Archivo.
  3. Observeu que teniu la imatge en un quadre envoltada per altres quadres en blanc.
 
 
  1. La F:1 vol dir que la imatge essent el quadre 1, i la D:10; és a dir, té una espera de 10 centèsimes de segon.  
  2. Tot seguit, carregueu els altres imatges, una darrere de l'altre, segons l'ordre establert pel nom del fitxer (bfly2.gif, bfly3.gif,...). Aquesta acció la podeu fer amb l'opció Insertar cuadros | Desde archivo... del menú Editar.
 
 
  1. Quan realitzeu aquesta acció, veureu que us mostra un quadre de diàleg, on podeu especificar quines imatges ha d'introduir.
 
  1. Amb l'ajut dels botons Subir i Bajar, poseu l'ordre tal com us mostra el gràfic. Una vegada tingueu el mateix ordre, feu clic al botó Aceptar.  
  2. Per veure l'animació, aneu a l'opció Animación del menú Ver. Apareix una finestra amb l'animació tal com queda.
  3. Si voleu modificar el retard entre els quadres, poseu-vos sobre el quadre a modificar. Feu clic al botó dret del ratolí i seleccioneu Propiedades del cuadro. Allà podeu posar el nombre de centèsimes de segon que desitgeu.  
  4. També podeu posar efectes de transicions entre dos quadres. Per fer-ho, feu clic amb el botó dret del ratolí sobre un quadre i escolliu l'opció Transición de imagen.  
  5. Finalment, deseu l'animació amb l'opció Guardar como... del menú Archivo. Quan feu això, us mostrarà un assistent perquè trieu quina qualitat voleu que tingui l'animació. Seguiu les instruccions i ja haureu fet la vostra primera animació.
   
 
 
Aquesta pràctica està basada en el curs Eines bàsiques multimèdia.
   
 
Amunt