|
|
DEFINICIÓ D'AFA
-
És la forma més eficaç que tenen els pares i mares de representar-se.
-
Associació sense ànim de lucre, constituïda legalment, que es regeix d'uns estatuts.
-
El seu funcionament es basa en el diàleg i la col.laboració amb els diversos sectors de la comunitat educativa ( alumnes,pares, Ajuntament...)
-
Tots els pares en poden ser socis pel fet de tenir un fill a la llar i participar en el manteniment de l'AMPA amb el pagament d'una quota anual per família.
La FaPac ( Federació d'associacions de mares i pares d'alumnes de Catalunya) és l'òrgan informatiu, d'assessorament i atenció puntual de les AMPAs/AFAs de Catalunya de primària i secundària. És també el punt de registre que permet legalitzar-la |
OBJECTIUS D'UNA AFA
-
Donar suport i assistència als membres de l'associació ( socis), als mestres, pares i alumnes del centre en tot allò que fa referència a l'educació.
-
Promoure la participació dels pares en la gestió del centre.
-
Representar el conjunt de pares davant els diferents ens públics ( Ajuntament, Consell Comarcal, etc.)
-
Facilitar la col.laboració del centre en els àmbits social i cultural de l'entorn.
-
Col.laborar en les activitats educatives del centre.
-
Promoure activitats de formació dels pares pel que fa a la seva tasca com educadors dels seus fills i filles.
-
Actuar sense ànim de lucre, vetllant per l'enriquiment personal i educatiu dels alumnes del centre.
|
|
|
|
AVANTATGES DE FORMAR L'AFA
-
Representar un grup de pares i mares nombrós. Serveix de vincle comunicatiu entre els pares i les educadores. La intenció és posar una bústia per suggeriments a la llar on els pares puguin fer-nos arribar els seus comentaris.
-
Obtenir assessorament de federacions (FAPAC) com a punt de registre i informació de les AMPES per a desenvolupar les reunions i activitats.
-
Assegurança de Responsabilitat Civil. Tenir dret a una assegurança civil que cobreixi en cas d'accident en activitats organitzades per l' Associació.
-
Sol.licitar subvencions oficials de cares a l'organització d'activitats.
-
Organitzar sortides, activitats extraescolars i la Festa Final de curs.
-
Si s'escau, tenir veu i vot a l'hora de contractar personal pel centre ja sigui per al menjador, per activitats extraescolars o altres especialistes.
|
ÒRGANS DE GOVERN
-
L'Assamblea general, que és l'òrgan màxim de l'Associació.
-
Són les reunions a les que es convoquen tots els socis, cada soci té un vot.
-
Es fa una reunió ordinària com a mínim un cop l'any.
-
Les decisions es prenen per majoria dels assistents a la reunió.
-
Una de les seves funcions és elegir els membres de la Junta directiva, en els que delega les activitats diàries.
-
La Junta Directiva és l'òrgan de representació, gestió i administració de l'Associació.
-
Ha d'estar format per un màxim de 15 i un mínim de 3 socis.
-
Els membres que la constitueixen són: un President/a, un Vicepresident/a, un Secretari/a, un Tresorer/a i varis Vocals. Són representants per un període de 2 anys, normalment.
-
Es reuneixen aproximadament un cop al mes per prendre les decisions necessàries.
INTENCIONS PER AQUEST CURS.
COM PARTICIPAR-HI ?
- Sent socis.
- Assistint als actes i reunions que convoca l'AFA
- Fent arribar les vostres inquietuds i suggerències, directament als membres de la Junta o mitjançant la bústia.
- Sent un pare o mare amb ganes de col.laborar.
Per un bon funcionament de l'AFA necessitem de la teva col.laboració. Amb la vostra participació ajudarem i , de ben segur, contribuirem a mantenir un bon entorn educatiu dels nostres nens/es.
La Junta de l'AFA.
|
|
|