PEDRES

CURS: 2006/07
 
MATERIALS
 

Gràcies a la col·laboració dels nens i papes de la Llar, hem aconseguit un munt de material: còdols de riu, sorra gruixuda i fina de platja, pedra volcànica, pedres de jardí, pedres de peixera, pedres polides de diferents colors, pedres de diferents textures i mides, rajoles grosses, rajoletes tipus "gressite" ,pedres "precioses"...

ALTRES: Tubs de diferents amplades, lupes grosses i pots lupa, diferents estris com pots, ampolles, culleres, embuts,etc.

 
 
 
 
QUÈ HEM FET?
Activitats:
Contacte directe amb pedres: les toquem, les acaronem, ens adonem de les diferents textures, pes , colors...; pintem pedres de colors amb pinzells o ceres; organitzem safates amb sorra de diferents gruixos. Hi afegim pots, tubs, culleres...que ens ajuden a omplir, buidar, transvassar, amagar...; fem camins amb pedres o altres formes (cercles, espirals...); enganxem gomets sobre rajoles; pintem còdols amb els 4 colors bàsics i classifiquem , en pots, per colors; gaudim fent entrar pedres per un tub i veient com una safata les recull a sota; observem amb la lupa les pedres polides de colors. També com canvien de color amb la llum i quan estan mullades; fem maraques amb ampolles i pedres; fem sèries amb les pedres tipus " gressite"; fem massatges amb pedres....
A ON?
Com sempre hem anat combinant els diferents espais de la llar per realitzar les experimentacions, i donant prioritat als espais a l'aire lliure.
PER QUÈ?
Després de superar les pors inicials a treballar amb un material que fa una mica de "respecte" ( i si es fan mal?, i si s' empassen una pedra?, i si la tiren al cap d'un nen?) , ens hem adonat que un cop més l' experimentació és molt a prop nostre, amb materials tan quotidians com poden ésser les pedres. Tots, infants i mestres, hem quedat sorpresos de la quantitat de possibilitats que ofereix, de la varietat i riquesa de les experimentacions i sobretot que ens ha permès aprendre i gaudir de valent!: