ENLLAÇOS
Projecte educatiu
Organització
Calendari

En el nostre centre procurem afavorir el creixement i la maduració dels alumnes en totes les seves dimensions, procurant:

• Ajudar-los a descobrir i potenciar les seves possiblitats físiques, intel.lectuals i afectives.
  • Educar la seva dimensió social i promovent la inserció en el món de manera crítica, responsable i constructiva.
  • Fomentar el desenvolupament de la dimensió ètica i trascendent de la persona i promoure el descobriment de valors i la formació d’actituts.
  • Estimular hàbits i actituds afectives i cognitives que permetin a l'alumnat comprendre i respectar les diferents cultures de minories, grups i persones.
  • Donar molta importància a l'esforç individual, la feina ben feta, l'actitud de responsabilitat i la constància en el treball, per tal que cada alumne/a progressi en la mesura de les seves capacitats.
  • Facilitar la col·laboració de les famílies en el procés educatiu de l'alumnat i propiciar el diàleg i el consens entre tots els membres de la comunitat educativa, per tal que les seves actuacions es complementin i no es neutralitzin. Per això, el nostre centre potencia i dóna suport a la participació de les famílies.
  • Convertir el centre escolar com un espai educatiu, que té com a objectiu fonamental la formació integral dels alumnes _ conceptual, procedimental i actitudinal -, formació entesa com un procés obert i participatiu des dels diferents sectors que hi intervenen - professorat, alumnat, família, personal no docent, institucions -. El centre, per tant, com a espai vinculat al seu entorn social, ha de col·laborar en la integració dels adolescents al món que els envolta, i ha de a formar ciutadans participatius, crítics i respectuosos.
  • Actuar com un element més del teixit social i participar en el funcionament i dinamització d’aquest.
  • Optar clarament pel tractament de la diversitat de l’alumnat, tan intel·lectual com física, amb l’objectiu de poder desenvolupar les capacitats de tots els alumnes del centre i així poder integrar-los a la societat, tant aquells estudiants amb un rendiment acadèmic baix com aquells estudiants amb un rendiment alt.
  • Que ningú sigui discriminat per les seves idees, ni polítiques ni religioses. El respecte mutu serà un element fonamental en la vida escolar. En aquest sentit ens regim també pel principi de la coeducació, entesa com educar en la igualtat, sense cap discriminació per raó de sexe.
  • Partir de que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, sigui la llengua vehicular de l’ensenyament, és a dir, de l’aprenentatge i activitats tant de les internes com de les externes, així com de la documentació administrativa.