ESCOLA EL CARME-VEDRUNA MANLLEU
Des de 1856 fent història a Manlleu
Festes i actes culturals
Lema del curs
Inici de Curs
Pregària principi de Curs / Conte de l'esforç

Hi havia una vegada un nena que es deia Silvia (6è) que passejava pel carrer i es va trobar una corda i va pensar:
- Potser hi haurà una bona sorpresa a l’altre cap...Què passarà si estiro? Potser sortirà  un gatet...
Molt contenta i decidida la nostra nena va començar a estirar però ...
- UUUPPS, Caram ! no puc !
Passava per allí una altra nena, la Marta (5è) i es va decidir a ajudar-la a estirar pensant que sortiria una bona cistella de bolets. Però...res de res
S’hi va ajuntar un altra nen , en Jan, (1r) pensant que apareixeria un patinet d’última generació. Però... ai làs no es va moure res.
S’hi afegí una altra nena, la Laura (2n) per fer més força i de ben segur que hi havia un xai pensaven, i de nou vinga a fer força ... el resultat va ser el mateix.
Ja tenim un altre noi en Paül (4t) que estava disposat a ajudar.  Ei sortirà una bicicleta amb el ciclista al damunt? Doncs tampoc allí res es movia.
Una mestra d’educació física (Gemma) hi va posar els seus coneixements en estirar corda perquè ara pensaven que es tractava d’una piragua de l’Embarcador del Ter amb els seus piragüistes qui haurien d’estibar i...uufff ni per aquestes.
Ja tenim una altra col·laboradora, L’Aina (3r ). Ummm ,i si fos un lleó que el darrer circ que va passar per Manlleu se l’hagués oblidat. Veurem. Vinga força i... rien de rien que diuen els francesos.
I si demanem a un/a pare/ mare (AMPA) que ens ajudi. Va sí! Segurament ha de ser una vaca o un bou el què en traurem. Vejam ... però per més que s´hi feien no aconseguien moure ni un pam la corda.
Per sort no mancaven els voluntaris. I ja en tenim un altre,La Júlia (P5). Començaven a pensar entre tots que era un cotxe el que arrossegaven. Oh! el mateix resultat que abans, però ells no defallien
I un altre nen, l’Aitor (P4) se’ls hi afegí al projecte que portaven entre mans. Ara ja estaven convençuts que allò era un elefant, o potser un vaixell, un avió o qui sap si una balena.
Ep! Sembla que tanta suor haurà servit d’alguna cosa, la corda segueix I sembla que no serà res del que havíem pensat, però és quelcom molt més important , una cosa que té i tindrà molt valor.
És el nostre lema per aquest curs !
A la de tres el podríem llegir entre tots. Va? A la una, a les dues i a les tres!!!
-SI SÓC CONSTANT PUC!
Aquest lema no només ens ha d’acompanyar durant aquest curs, també al llarg de la nostra vida. De ben segur que si treballem, ens esforcem, com han fet els personatges del conte, i posem totes les nostres forces en allò que estigui al nostre abast i amb l’ajut de casa, de l’escola i dels qui ens volen i ens envolten aconseguirem allò que ens proposem.


Bé i conte contat ...
Tot esperant que us hagi agradat
Donem el curs per començat

BON CURS !
    El Carme-Vedruna. Manlleu,setembre de 2009

Castanyada
30 d'octubre

Els alumnes d’Educació Infantil van ballar unes danses.

La castanyera ens explica la seva història:
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... ARA US EXPLICARÉ LA HISTÒRIA DE LA MEVA HISTÒRIA QUE ESTÀ MOLT LLIGADA A AQUESTS DIES:
 
VET AQUÍ QUE UNA VEGADA, DALT D´UNA MUNTANYA HI HAVIA UNA CASA, I DINS HI VIVIA JO,LA CASTANYERA. UN DIA QUE DORMIA. EM VAIG DESPERTAR TOTA ATABALADA I EM VAIG COMENÇAR A VESTIR: PRIMER LA CAMISA, QUE M’ANAVA PETITA.
DESPRÉS,  EM VAIG POSAR LA FALDILLA, QUE EM FEIA CAMPANA.
FINALMENT,  EM VAIG POSAR LES SABATES, QUE EM FEIEN “CLOC-CLOC” I EN BALLAR SEMPRE GIRAVA AIXÍ...
UN MATÍ,  AMB UN MOCADOR AL CAP, VAIG SORTIR DE CASA MEVA I VAIG ANAR AL BOSC AMB UN CISTELL PENJAT AL BRAÇ.
QUAN VAIG ARRIBAR AL BOSC,  VAIG VEURE CASTANYES PER TOT ARREU.
VAIG SACSEJAR UN ARBRE PERQUÈ CAIGUESSIN LES CASTANYES... PERÒ NO VAN CAURE.
MOLT PREOCUPADA,  VAIG DEMANAR AJUDA AL MEU AMIC EL GEGANT DEL CASTANYER, QUE ERA MOLT FORÇUT.
EL GEGANT DEL CASTANYER VA SACSEJAR UN ARBRE PLE DE CASTANYES:
- A VEURE QUI GUANYA, SI EL GEGANT O LA CASTANYA.
... I VAN CAURE: 1, 2, 3, 4 I 5 CASTANYES.
EL GEGANT DEL CASTANYER, UN ALTRE COP, VA SACSEJAR UN ALTRE ARBRE:
- A VEURE QUI GUANYA, SI EL GEGANT O LA CASTANYA
... I VAN TORNAR A CAURE: 1, 2, 3, 4, I 5 CASTANYES.
FINALMENT, EL GEGANT DEL CASTANYER VA SACSEJAR L'ÚLTIM ARBRE…
- A VEURE QUI GUANYA, SI EL GEGANT O LA CASTANYA.
… I PER ACABAR VAN CAURE: 1, 2, 3, 4 I 5 CASTANYES MÉS
ARA, JA PODIA EMPLENAR DE CASTANYES EL MEU CISTELL I EL MEU DAVANTAL.
TOTA CONTENTA, EM VAIG  POSAR A FER CAMÍ CAP A LA PLAÇA DE MANLLEU ON TENIA LA MEVA PARADETA.
UN GAT, QUE ES DEIA MARRAMEU, EM VA AJUDAR A TORRAR LES
CASTANYES QUE SERAN PER A TOTS ELS NENS I PER A TOTES LES NENES D’AQUÍ L’ESCOLA.

I conte contat ja s’ha acabat...
Ah que us sembla si...CANTEM LA CANÇÓ DEL MARRAMEU PER CELEBRAR-HO?

Els alumnes de Cicle Mitjà van representar el poema “Calendari de  tardor”

Narrador:
ARA ELS NENS I NENES DE 3r I 4t ENS REPRESENTARAN LA CANÇÓ QUE VE DE POLÒNIA, PERÒ DEL PROGRAMA DE TV3 SINÓ D’UN PAIS D’EUROPA QUE TÉ COM A CAPITAL VARSÒVIA.
Narrador:
(EN QUIN MES COMENÇA LA TARDOR NI FRED, NI CALOR.??) SETEMBRE!!
Narrador:
EI, EM PODRIA DIR EN A MES ESTEM DE L’ANY?   OCTUBRE!!
Narrador:
DIUMENGE ENCETAREM UN NOU MES QUIN ÉS?  NOVEMBRE!!!
Narrador:
EL DARRER MES DE TARDOR I HI CELEBREM EL NADAL. QUIN POT SER?
DESEMBRE!!

Els avis conten contes
1 de desembre

“Molts avis vénen a l’escola a acompanyar els nens, però arriben i marxen; com a agraïment a la feina que fan vam voler dedicar-los un dia i vam demanar voluntaris per fer aquesta iniciativa”

Aquest curs, l’escola El Carme- Vedruna de Manlleu, ha convidat als avis i àvies dels alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària, a venir a la classe dels seus néts, a explicar contes.

Els nens/es van rebre els contacontes amb unes pancartes elaborades expressament per donar-los la benvinguda. I després, van dirigir-se a les aules. 

L’activitat s’ha dut a terme durant la tarda del dimarts 1 de desembre i s’espera poder continuar-la degut a la bona acollida que ha tingut i la participació d’un bon nombre d’avis i àvies, als quals agraïm la seva simpatia i col·laboració desinteressada. Com a obsequi, han rebut un diploma de participació.

Concurs SOM CATALUNYA
19 de desembre

El Concurs SOM CATALUNYA té com objectiu promoure la convivènvia intercultural i convidar a reflexionar sobre la diversitat de la nostra societat.

Dos alumnes de la nostra escola han guanyat el premi de la seva categoria:

Bruna Maneja i Juvanteny de 6è  d'Educació Primària i l'Oriol Anglada i Vilardebó de 4t d'Educació Primària.

El dissabte dia 19 de desembre i en el marc del Parlament de Catalunya es va fer l'acte de lliurament de premis del concurs. L'acte va ser presidit pel President del Parlament  Sr. Ernest Benach.

Educació Infantil Tions
DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU
29 de gener de 2010

El dia 29 de gener a 1/4 de 4 de la tarda ens vam trobar al pati per celebrar del DENIP (Dia escolar de la No-violència i la Pau). Hem baixat al pati escoltant el Cànon de Pachelbel.

Lectura del: MANIFEST PER LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA
Quan l’amor s’instal·la en el cor de les persones, la felicitat
comença a ser una realitat. La PAU comença dins el cor, i
després s’estén cap enfora. La PAU no significa només està
desarmat. És molt més.

Jesús ho diu d’una altra manera: “Si vols la PAU, estima,
respecta als altres i considera’ls com germans”. Si el cor no
estima i és egoista i violent, és impossible la PAU.

 -Estima, estima- (cançó)

Volem construir una societat en Pau. Per això:

CARTELL SI:                      CARTELL NO:

A la violència, vingui d’on vingui diem...NO –A la comprensió de l’altre diem... SI

A la intolerància diem...NO – Al diàleg diem...SI

Al menyspreu del veí...NO-  – A la diversitat diem... SI

A l’odi diem... NO – A l’amor diem...SI

A l’opressió diem...NO –a la llibertat diem... SI

Als fanatismes diem...NO –a la tolerància diem...SI

A les injustícies diem... NO –al respecte diem... SI

A la por diem...NO –a la rialla  diem... SI

A les bombes diem...NO –a la vida diem... SI

a la guerra diem... NO –a la pau diem... SI

Cançó- Escolta-ho en el vent

Seguidament s’acaba llegint aquest Recull de Bones accions, a cada Portem la Pau! Uns coloms figuraran que escampen aquestes bons pensaments pel món.

RECULL DE BONES ACCIONS

COLOMS portadors de bones accions:

Si diem “Bon dia!” de cor, PORTEM LA PAU!
Si saludem les senyoretes , als mestres i la gent de l’escola, PORTEM LA PAU!
Si diem coses amables als amics, PORTEM LA PAU!
Si no ens barallem, PORTEM LA PAU!
Si no ens insultem, PORTEM LA PAU!
Si ajudem els altres companys, PORTEM LA PAU!
Si diem “No a la guerra!”, PORTEM LA PAU!
Volem la pau al món, Senyor!
Fes-nos portadors de PAU!

Cànon de la Pau

 

Carnestoltes 2010 (cliqueu per entrar-hi)

 

 

Jornades culturals 2010 (cliqueu per entrar-hi)

 

Caramelles
4 d'abril
Setmana de l'esmorzar solidari
12 al 16 d'abril
Carta esmorzar
Sta Joaquima (21 de maig)
22 de maig
Eucarístia
III Concurs de Lectura en veu alta

 

 

Us informem que l’Auca de les Jornades Culturals que varem fer dels nens i nenes de 1r i 2n, ha estat publicada a la revista nº10 (juliol) “Les Tres Bessones”.

Tornar a la pągina anterior