El 21 de gener de 2005 la Generalitat de Catalunya adjudica la construcció del Ceip Barberà a la Constructora Rubau S.A.

El 21 de març de 2005 els Serveis Territorials del Vallès Occidental, presenten el projecte a l’Equip de mestres de la nova escola.

El 22 d’abril presentació a càrrec de l’arquitecte que dirigirà l’obra amb la presència dels tècnics del Departament, de l’Ajuntament, Inspecció i l’Equip de mestres.

El 29 d’abril comencen les obres. Les màquines inicien els treballs de preparació del terreny i la construcció dels fonaments.

Dimecres 18 de maig dues grues comencen a col·locar a un molt bon ritme els primers pilars de l’edifici.

Dimecres vint-i-cinc de maig, arriben els primers camions des de Corella ( Navarra) carregats amb unes onze parets cadascú. Han començat la col·locació de les primeres parets de les façanes.

Primera setmana de juny es comença a realitzar les obres de sanejament. Es continua la col·locació dels pannells de les façanes. Es construeix la planta baixa de l’edifici d’Educació Primària

Segona setmana de juny s’inicia la pavimentació de l’edifici d’Educació Infantil. Es comencen les obres de construcció de la primera planta de l’Edifici d’Educació Primària.

Al llarg de la primera quinzena de juliol, ha finalitzat la construcció de l’estructura exterior de l’edifici de primària, vestuaris i gimnàs. A l’edifici d’Educació Infantil, secretaria, biblioteca i menjador, s’han iniciat la construcció de les parets interiors.

A finals del mes de juliol, s’ha acabat la construcció de parets interiors. Ara s’inicia el procés d’instal·lacions de llum, aigua, gas, així com la fusteria interior i exterior de l’edifici. També s’inicia la construcció de la tanca exterior de l’escola.

Hem arribat a finals d’agost i com estava previst, ja només queden alguns detalls perquè la primera fase de l’obra estigui acabada. La veritat que tots han treballat de valent. El 23 d’agost vam rebre la visita del President de la Generalitat de Catalunya, Pasqual Maragall acompanyat de la Consellera d’Educació Marta Cid. En finalitzar el recorregut per l’escola van manifestar la seva grata satisfacció pel resultat final de la construcció.

Al llarg del mes de setembre, acabada la primera fase d’Educació Infantil, psicomotricitat, biblioteca, administració, menjador i cuina, han continuat les obres a l’edifici d’Educació Primària. Un cop acabat la construcció de les parets interiors de les diferents dependències s’han iniciat les instal·lacions de llum, aigua, connexions telefòniques... També s’ha començat el pavimentat les pistes esportives del pati. Continuen les obres al gimnàs i al vestuari.

Hem arribat a finals d’octubre i falta molt poc per donar per acabat l’edifici de primària. Tot apunta que a finals del proper mes de novembre, podrem posar fi a les obres, només quedaran petits retocs.

L’obra tal com estava previst, està acabada només falten els tràmits d’ocupació i recepció. Aquests es realitzaren entre el mes de desembre i de gener. El mes de desembre podrem ocupar ocasionalment el teatre per poder oferir a totes les famílies el Primer Concert de Nadal.

El divendres dia 13 de gener de 2006, s’ha signat l’acta d’ocupació de tot l’edifici. Progressivament s’aniran ocupant les noves dependències: Aula d’informàtica, audiovisuals, gimnàs.....