El barri antic era tota La Seu en temps passats.

El formen:

-         La catedral, a l’est, va ser construïda el s- XI dC, tot i que anteriorment n’hi havia hagut dues més en el seu lloc.

-         Plaça del Carme, a l’oest, que ha estat construïda, reconstruïda i tornada a reconstruir molts cops.

-         Plaça Patalín ,al centre,  també coneguda com a plaça d’Espanya o plaça del Mercat, s’hi fan dos mercats setmanals.

-         Plaça dels Oms, al costat de la Catedral i davant de l’Ajuntament, també hi arriba el mercat.

-         L’ajuntament, on es fan i es feien els treballs i projectes per a la població.

-         Carrer Major i carrer dels Canonges, són dos carrers que travessen el barri antic de dalt a baix.

Al carrer dels Canonges hi ha una sèrie de coses importants:

*Casa Luna(Cal Armenter)

*Casa dels Peregrins(Cal Roger)

*Imatge de St. Roc(Protegeix de les pestes)

Al carrer Major hi ha la imatge de la Mare de Déu de la llet,(és la seva patrona).

-Carrer St.Emigdi, hi ha la imatge de St. Emigdi, que es diu que antigament els terratrèmols entraven per tal carrer i St. Emigdi protegia a la Seu.

-El Pati palau i el palau del Bisbe, són a l’est de la Seu. La part exterior del palau guarda part de la antiga muralla.

Ares Boniquet. sisè.